האם גראס גורם לפסיכוזה?

שורה ארוכה של מחקרים שבוצעו במקומות שונים בעולם שמראים כי חשיפה לקנביס בגיל צעיר מעלה את הסיכוי לאירועים של פסיכוזה ולהיות מאובחן כחולה סכיזופרניה בהמשך.

בסוף השבוע פורסמה במוסף הארץ כתבה על הקשר בין קנביס (גראס) לבין פסיכוזה. זהו המשך למאמר קודם שפורסם באותו עיתון לפני כשבועיים והציג סיפור טראגי של בחורה אשר לאחר (או במקביל) לשימוש ממושך ומסיבי בגראס הפכה פסיכוטית. כאשר החלה לצאת מהפסיכוזה היא נכנסה למצב דכאוני ובסופו של דבר התאבדה.

טענות המשפחה נוגעות בעיקר לקשר בין הסמים לפסיכוזה ול"קשר השתיקה" סביבו. המאמר האשים למעשה את המערכת הרפואית והפסיכולוגית בהתעלמות מבעיית הסמים הקלים כגורם לבעיות נפשיות קשות.

הכתבה השניה, שהתפרסמה היום, יוצרת קישור ישיר בין גראס לבין מצבים פסיכוטיים. הכתבה מתחילה בתיאור מפורט של אדם אשר הפסיכוזה שלו התחילה בזמן טיול להודו, תוך כדי עישון ג’ראס. התיאור צריך להפחיד כל אדם שעיניו בראשו:

"בכפר איזון, על החוף הקסום של קיבוץ שדות ים, הוא בתנועה מתמדת, מלהג במהירות בלתי נתפשת, בשטף מטורף, לא לוקח אוויר בין משפט למשפט, ורק מדי פעם נפלטים לו פרצי צחוק בלתי נשלטים. 'אני בסדר, אחי, הכל סבבה. החיים יפים. יש שאנטי-באנטי ויש היפר-ביפר. קלטת? הכל בסדר. משוגע? אתם משוגעים. דפוקים. פלופים. מג’נונים. רוצים לתת לי כדור? לא, תודה. בשבילי שום תרופה, ברור? בוא’נה, אני קובע פה. 'סתכל לי בעיניים, בן אדם. אויש, הילד חולה, הילד התחרפן, אוי אוי אוי. אני חולה אני? (דופק בחוזקה על חזהו) אני גבר, גבר. הייתי בכל מקום בעולם, לבד. איפה שתגיד, הייתי. עכשיו החריינים האלה (הוריו) באים אומרים שאני פלופ? הוא פלופ. היא שרמוטה. אני המלך".

כמו שצוין במאמרים אחרים, יש שורה ארוכה של מחקרים שבוצעו במקומות שונים בעולם שמראים כי חשיפה לקנביס בגיל צעיר מעלה את הסיכוי לאירועים של פסיכוזה ולהיות מאובחן כחולה סכיזופרניה בהמשך. אחד המחקרים בוצע בישראל (שלה יתרון גדול לביצוע מחקרים אפידמיולוגים מסוג זה, בגלל הנתונים הרבים שנאספים בלשכת הגיוס, וחובת הדיווח למשרד הבריאות על כל אשפוז פסיכיאטרי). אם משקללים את כל המחקרים רואים שהסיכוי לחלות אצל משתמשים גדול פי 1.9 מאשר בכלל האוכלוסיה. תוספת קטנה אבל משמעותית לגבי מחלה כל כך קשה.

ידוע מזה שנים ארוכות שיש קשר בין שימוש בסמים לבין סכיזופרניה. ישנם חולי סכיזופרניה רבים אשר צורכים סמים באופן קבוע, ישנם מקרים רבים של פסיכוזה הפורצת לאחר שימוש בסמים, כולל סמים שנחשבים קלים, כמו קנאביס.

הבעיה היא שעדיין לא ידוע מכניזם הפעולה, הסבר סיבתי ולא רק נסיבתי שיקשור את הסם למחלה. לכן הטוענים נגד יכולים לומר שיכול להיות שהחולים הצעירים במחקרים שהראו עליה בהתפרצות סכיזופרניה בחולים צעירים הם בעצם כבר חולים – שעדיין לא אובחנו, והם פונים לעישון הסם כדרך להרגיע את עצמם או לצמצם את הסימפטומים המטרידים אותם. הרי ייתכן שבקבוצה הזו סכיזופרניה או פסיכוזה היתה פורצת בלאו הכי. הדיון על כך נותר פתוח.

במהלך העבודה במחלקה הפסיכיאטרית פגשתי לא פעם צעירים שהוחזרו מהודו על ידי בני משפחתם במצב פסיכוטי. "אבל הוא היה בסדר" אומרת לי האמא. "הוא סיים תיכון בהצטיינות, ושירת בשייטת" אומר לי האבא.

פעם אחת בתורנות בחדר המיון, הגיעו אבא ובתו אשר הביאו עמם את האח הצעיר, בן עשרים ושלוש בסך הכל. הוא השתמש בסמים מגיל צעיר אבל בשבועים לפני שנעלם הוא השתמש במינון גדול יותר מהרגיל של מריחואנה. הוא הפסיק לאכול כשבוע לפני שהם מצאו אותו, מכיוון שהיתה בתוכו אנרגיה של אלוהים שאמרה לו שהוא נבחר להציל את עם ישראל והוא לא זקוק יותר לדברים שאנשים רגילים צריכים.

הם מצאו אותו ליד מודיעין לאחר שבוע של חיפושים, למרות שהוא התגורר באיזור חיפה. "תגיד להם שאני בסדר", הוא ביקש ממני במהלך השיחה. "למי?" שאלתי. "לחיליק והאחרים. חיליק אומר שאני צריך ללכת לירושלים, להציל את המדינה".

אני מכיר אנשים שמעשנים גראס והם לא חולים. אני לא כועס עליהם או מאוכזב מהם ואין גם טעם, הרי יש מאות אלפי ישראלים שעושים את זה. במילא אי אפשר להוכיח באופן מוחלט שעישון גראס גורם להתפרצות סכיזופרניה, ואני לא חושב שגם אם היו מוכיחים, זה היה משנה בהרבה את המצב. תראו מה קורה עם עישון סיגריות רגילות. אבל מי שביקר במקומות כמו כפר איזון או שהיה בחדר מיון כשמגיעה בחורה צעירה שעישנה קצת ועכשיו חושבת שהיא קיפוד, יודע שגראס מסוכן לבריאות.

תהיו בריאים.

ניתן לקבל עדכונים על רשימות חדשות באתר על ידי הרשמה לרשימת התפוצה.

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

כ.ד.ז: מגיע הרגע שאין ברירה אי אפשר לבד תודה על החיזוק

מזל ר.: נושא מעניין. אני לא יודעת מה הייתי עושה אם הייתי במצב כזה. אבל אני מכירה הרבה מתמודדי נפש שההתמודדות שלהם...

אסתי: האם ניתן ליטול אטנט לבעיות קשב וריכוז כשנוטלים קלונקס, האם יש להפסיק את הקלונקס לפני תודה

סני גורדון בר: מבקשת לדעת עבור בת משפחה בחו"ל האם אפשר לקבל קשר לפסיכיאטר ישראלי או דובר עברית בברלין שיכול לתת טיפול...

אור: המטפל מביא את עצמו לטיפול . את החוויות שלו , את הרגישות, החכמת חיים, הנסיון ועוד, לבינה אין את זה . פשוט אין . ...

טולידו רות: ברצוני להפסיק לקחת מירו 30 ופובוקסיל 50. האם הפסקה הדרגתית כלומר לרדת אחרי שש,בועיים לחצי כדור ולאחר מכן לרבע...

אור: לאור מה שאתה כותב, כמטופלת לשעבר אצל פסיכולוגית מדהימה, וכאחת שמשתמשת בAI ליישומים שונים , אני לא חושבת...

נעמה: אנחנו לא "לפעמים" מכירים את הגוף שלנו טוב יותר מכל אחד אחר - אנחנו תמיד מכירים את הגוף שלנו הכי טוב. וחולים לא...

תגובות

30 תגובות לרשימה ”האם גראס גורם לפסיכוזה?“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת מאיר:

    גראס גורם לפסיכוזה 100% תלוי למי.
    לי זה גרם לפסיכוזה וזה רק הגראס כי לא השתמשתי בשום דבר אחר.
    וזה התעורר לי רק אחרי תקופה קצרה (כחודשיים שלוש) שעישנתי גראס

  2. מאת אלוהים:

    'אחי, טיילתי בכל העולם לבד. הכל פאנן, אני מאושר. לא מבין מה ההורים שלי רוצים. אני מולך בכל סביבה שלי'.

    עכשיו, בוא ותסביר לי למה אתה כל לך שיפוטי לגבי זה?

    ואל תתהדר לי במילים לטיניות שרק מנציחות את הכהונה של הדוגמה הפסיכיאטרית לגבי מהם מצבים חוקיים לתודעה האנושית.

    שים לב שבכל פעם שעולה אדם שמטיף לאור ואהבה, מקים קהילה תומכת, עצמאית, פתוחה, מקבלת ומאושרת – רשויות המדינה מתערבות באלימות וסוגרות את המקום. מפזרים את הקהילה, לעיתים אף עוצרים את האדם, כולאים אותו ואף רוצחים אותו.
    וההיסטוריה האנושית חוזרת.

    אתה מאמין ששיטת האינדוקטרינציה הזו מועילה למין האנושי לקיים עצמו בים של אלימות ושנאת חינם?
    האם חשבת פעם שזו השיטה בה השיטה מנציחה את עצמה?

    תזהר לא לקרוא בספרים אסורים.

    נמסטה.
    😉

  3. מאת שני:

    נראה לי שיש קשר למודעות. פנימית. רמת המודעות, רמת ארגון האישיות של האדם והרמה שבה המודעות הפנימית שלו מפותחת ויודעת להתמודד עם מצבים משני תודעה או מצבים או מחשבות שעישון סם יכול לגרום.
    כשיש מודעות יש הבחנה אמיתית עמוקה בין המציאות לדמיון ואולי פה ההסבר למה יש אנשים שיגיעו להתקף פסיכוטי עקב עישון גראס ויש כאלו שלא אלא דוקא יתעלו זו למקומות טובים ויצירתיים.
    מה שבטוח שלעישון גראס יש תופעות לוואי יותר נפוצות ושכיחות כמו דחיינות, עצלנות, ניתוק, ועוד דברים שקשורים בהתמכרות. גבולות כמו תמיד, הם שם המשחק.

  4. מאת א.ב. של אהבה:

    היי דוקטור.

    כתבתי 2 בלוגים על קנאביס (גראס) ובריאות:

    סם יום של חול, או, מדוע מריחואנה זה לא קוקה קולה:
    http://iamlove.cafe.themarker.com/view.php?t=1351504

    ברחו מהתרופה:
    http://iamlove.cafe.themarker.com/view.php?t=1375010

    אשמח אם תקרא, ואולי גם תגיב.

    בתודה
    א.ב. של אהבה

  5. מאת אלירן:

    אני ההוכחה החיה לכך שעישון גראס גורם להתפרצות מחלה נפשית.
    עישנתי גראס באופן רצוף בין השנים 1997-1999. אהבתי והתמסטלתי.
    מתישהו לקראת סוף 1999, עישנתי בבאנג כמה ראשים של גראס חזק ואלים באופן מיוחד. חטפתי התקף פסיכוטי/ פרנואידי. "הופיע" כוח שלילי ורע בתוך ראשי שניסה להכניע ולהרוס אותי (אני מספר לכם על איך החויה נתפסה בעיניי תוך כדי ההתקף). נאבקתי בכוח הזה במשך כשעה~שעתיים, שהרגישו כמו 6 שעות. הייתי מותש, מיואש ונטול חיות. ההתקף עבר באיזהשהו שלב. חשבתי שהכל בסדר, אבל תוך מספר ימים גיליתי שאני כבר לא אותו אדם.
    אובחנתי כחולה דה-פרסונליזציה (תגלגלו על זה, מי שמעניין אותו). מאז ועד היום אני סוג של חי-מת.

    לא כיף
    ילדים, סמים קלים – מחיר כבד

  6. מאת ראסטה:

    מהרגע שקראת את השורה הראשונה ידעתי שהמאמר הזה הולך ליהיות פשוט שטויות.
    אכן קיים קשר בין גראס לפסיכוזה אך רק לאנשים שיש להם במשפחה היסטוריה של מחלות נפשיות ויש להם סיכויי לחלות בהם וגם אז זה לא 100% יקרה.
    עובדה שקיימים אנשים שמקבלים מריחואנה רפואית כתרופה נגד דיכאון.
    ואני מכיר אדם שמעשן כבר יותר מ-30 שנה ולא מראה ולו סימן אחד של דיכאון.
    הסיבה שמקשרים גראס למיני בעיות נפשיות שונות ומגוונות היא בגלל שכולם מעשנים גראס ונורא קל להאשים אותו.
    אני אישית מעשן, יש לי היסטוריה של מחלות נפשיות במשפחה ואני יכול להסתדר מצויין עם ובלי גראס בלי להיכנס לדיכאון או לאיזה התקף פסיכוטי פרנואידי

  7. מאת ...:

    אני גם חטפתי התקף פסיכוטי ולי אין שום רקע משפחתי עם הדברים האלו.
    זה היה נוראי!! לקח לי בערך שנה לצאת מהדיכאון שבא אחרי הפסיכוזה…
    אני בטוחה שזה קשור לזה שעישנתי סמים בכמויות באותה תקופה..

  8. מאת אחד שחושב קצת אחרת:

    אני חי הרבה שנים עם דיכאון וחרדות. אפשר לומר בעצם שכל חיי. ב-25 השנים האחרונות הייתי בטיפול ארבע פעמים, לתקופות שונות, בכל פעם אצל פסיכולוג/פסיכיאטר אחר. בהצלחה מסוימת.

    אחרי שנים שהתנגדתי לטיפול תרופתי, טופלתי במשך כמה שנים במגוון כדורים שנחשבים קלים כמו ריטלין, ציפרלקס, סימבלטה, וולבוטרין וכו'. בהצלחה חלקית.

    לפני, אחרי ותוך כדי, היו תקופות שעישנתי יותר, פחות או בכלל לא. ואני גם נוהג לקרוא, לשאול וללמוד.

    אלו מסקנותיי:

    א. כל אחד ומה שמתאים לו והכל צריך להיות במידה. יש אנשים שגראס עושה להם טוב ואנשים שגראס עושה להם רע, ויש זנים בעלי השפעות שונות. אבל בשורה התחתונה, גראס מאיכות טובה, במינון מתון, עושה לרוב האנשים רק טוב.

    ב. עבורי, גראס מהסוג והאיכות הנכונים ובמינון הנכון, הוא כלי עזר יעיל ועדין להתמודדות עם סטרס, חרדות ודיכאון. הוא מרגיע אותי כשאני מתוח והוא מזיז אותי כשאני תקוע, ועוזר לכאבים כרוניים מהם אני סובל ולמערכת העיכול שלי ואפילו משפר את יכולת הריכוז.

    ג. פעילות גופנית לא-מתונה עלולה להזיק. כדורים להורדת לחץ דם מסוכנים לבעלי לחץ דם נמוך. וכן, גם גראס יכול להזיק. הוא הרבה פחות מזיק עבור הרוב המכריע של האנשים מאשר אלכוהול וניקוטין.

    אף אחד עוד לא מת ממנו, ומצד שני היום יש ראיות לכך שהוא מסייע לריפוי ואולי גם מניעה של סרטן (מחקרים רבים בנושא זה נעשים בישראל, תחת פיקוחו של פרופ' משולם). ושהאננדמיד, הנוירוטרנסמיטור אותו הוא מחקה, מעורב בפעולות רבות של המערכת החיסונית.

    בקיצור: לא לכל אחד ובכל מצב אבל גם לא לפסול על הסף. גראס עוזר להרבה אנשים.

  9. מאת אילן גיל / מדברים קנאביס:

    מפחיד לחשוב שקנאביס אכן גורם לפסיכוזה ואכן יש עדויות רבות לכך
    אולם מצד שני אל לנו להתכחש לעובדה שבני משפחתו של החולה מוצאת את הקנאביס כקולר נוח להאשמה בגרימת הסכיזופרניה, מאחר והדבר מסיר מעליהם את הבושה הנובעת מהסטיגמה וגם כביכול, את "האחריות האישית", מאחר וכידוע מדובר במחלה המוגדרת כתורשתית.
    נשאלת השאלה, כמה מחקרים אמתיים נעשו על כך? (מחקרים, לא עדויות אישיות!)
    האם אפשר לדעת באופן חד משמעי?
    הרבה אנחנו כבר יודעים על קנאביס והרבה יותר עוד יש לנו ללמוד!
    על מוח האדם אנחנו יודעים קמת והרבה אבל ממש הרבה עוד יש לנו ללמוד!
    * אין לי ספק שקיים איזה קשר בין השפעת הקנאביס לתופעות הפסיכוזה ובאותה המידה אין לי ספק שאת התרופות הטובות ביותר למצבים פסיכוטיים, ייצרו בעתיד מקנאביס.
    אבל כל זה יתחיל לקרות רק כשאזרחים ידרשו תשובות אמתיות וכשרופאים יתחילו להרשות לעצמם לחשוב בעצמם.
    עד אז נמשיך להיקרע בין ירוקים לאדומים.
    http://youtu.be/hGd1tSeC3LI

  10. מאת ירדן לוינסקי:

    @אילן, אם כבר – החלק שאולי יעיל הוא קנבידיול שהוא רק אחד המרכיבים של הקנביס. הבעיה היא שבקנביס יש גם THC שהוא דווקא חומר שמעורר פסיכוזה וחרדה. כך שבעתיד אני מניח שיהיו תרופות מבוססקות קנבידיול, ולא קנביס.

  11. מאת אחלן:

    אני הייתי מעשן במשך שנתיים וחצי בשימוש יום יום גראס ורק גראס בבאנגים
    לפני כחודשיים קרה לי שנסעתי לאילת ל3 ימים
    הייתי חרד מהנסיעה לאילת עצמה באוטו(באותו זמן היו הרבה תאונות בכביש הערבה)
    בקיצור במשך ה3 ימים לא עישנתי ושסוף סוף חזרתי ישר רצתי לבנג שלי והעמסתי לי ראש
    אחרי שעה קיבלתי התקף אחושרמוטה לב דפיקות זרמים כאבים בחזה
    התקף חרדה עשיתי את כל הבדיקות לב אקו לב במאמץ בדיקות דם צילום חזה
    וברוך השם אני בריא
    עישנתי במשקל בנאדם ובמשך כמה שנים ובאמסטרדם ולפני כמה זמן קיבלתי את הטראומה הזאת אני לא מעשן כבר חודש וחצי
    האם בגלל שהייתע חרד מהנסיעה לאילת עצמה ובגלל המעבר לטאבה זה התפרץ אצלי מהפחדים ?
    מת לחזור לעשן אבל עדיין לא מוכן לנסות
    תודה לבעלי התשובות 😉

  12. מאת שמואל:

    אהלןן חברה מה שלומכם?
    אני לא בקיא בדיוק בהשפעות של מריחואנה. אני רק יודע שעכשיו חזרתי מחול מטיול של חודשיים וחצי. לא נהניתי ונכנסתי לדיכאון והמריחואנה ממש סגרה אותי בתוך עצמי . הגעתי למצב שאני כבר חושב שהתפלפתי. שירד לי כל הביטחון. היו לי המון מחשבות אובדניות ולאחר שחזרתי לארץ הלכתי לפסיכולוג והוא אמר לי שהשילוב של מריחואנה וקוק ושכלום לא הולך לך יוצרת מצב של דיכאון +חרדה. בקיצור. לא לכולם טוב לעשן. במיוחד למי שיש לו רקע במשפחה של מחלות נפש למיניהם ( סבא שלי ז"ל)

  13. מאת ישראל:

    לכל מי שחושב על זה
    משהו שיתן לכם עוד חומר למחשבה
    אני עד למקרה הבא: חבר שלי לקח קנאביס רפואי עקב מחלת סרטן, שעברה לו ברוך השם, באישור רפואי וברשיון, הבן אדם לא יכל לשתות כוס מים, הוא היה מדמיין והוזה על גופים זרים שנמצאים לו בכוס, זה היה מפחיד לראות, בן אדם נורמלי ובריא בנפשו שמתמסטל לי מול העינים.
    היום הוא הפסיק עם זה והתופעות האלו נעלמו לו! חברה, זה לא סיפורים, אני מתאר מציאות, קחו את זה בחשבון!

  14. מאת טינו:

    אני חטפתי התקף פסיכוטי ולא עישנתי מעולם גראס, או כל סוג של סם אחר.
    למען האמת, אני משוכנע שגראס יכול "להעיר" את הפסיכוזה החבויה שבכל מקרה תתפרץ מתישהו, אך עובדתית, על פי פרופ' מהארוורד, אין שום שינוי במספר חולי הסכיזופרניה בעולם אך כמות מעשני הגראס עלתה פי 10.
    יש אנשים שגראס מתאים להם ויש כאלו שלא – אתה עישנת בבאנג חומר חזק מאוד והורדת כמה ראשים, מה ציפית? למה אתה מאשים את הגראס? אם היית שותה כמות אלכוהול מופרזת יש סיכוי טוב שלא היית חי כדי לכתוב את התגובה הזו.

  15. מאת מישהי:

    תברחו ממריחואנה !!! אחרי פעם אחת שלקחתי כדי להיות יותר רגועה או סתם כייף זמני. הייתי בגיהנום וחזרתי …זהירות מסוכן ביותר הייתי בטוחה שאני השתגעתי לגמרי ואיבדתי שליטה התקפים ובושות עד למחרת זה המשיך

  16. מאת מורן:

    שלום ביום רביעי עשנתי מריחואנה פעם ראשונה ..
    עד עכשיו מרגישה מסוממת ונעלם לי חוש המישוש.. זה ניקרא פסיכוזה? וזה יעבור לי ?? תודה לעונים רציני

  17. מאת ירדן לוינסקי:

    @מורן, לא זו לא בהכרח פסיכוזה. אבל כדאי לך להזהר…

  18. מאת סרט רע:

    קרוב לי שעישן מריחואנה, חטף התקף פסיכוזה. שנים שהוא עוד מתאושש מהנזק המוחי. יש לו בעיות בחושים, בעיות ריכוז, עצבנות, חוסר מוטיבציה והיגיינה. הוא כבר לא אותו אדם. נקווה שיחזור לעצמו ושזה חס וחלילה לא הפך למחלה כרונית (סכיזופרניה).
    אגב, מתי האבחון יהיה של מחלה או של התקף חד-פעמי? תוך כמה שנים אחרי אפשר להירגע אם לא היו תופעות של אובדן כליל עם המציאות?

  19. מאת ירדן לוינסקי:

    @סרט רע, אם הוא כבר שנים מתאושש, זה לא משהו חד פעמי….

  20. מאת קאנביס זב טוב:

    יש מלאה אנשים שפוט עישנו חומר מרוסס הK300 ומי זה נהיה להם התקף פסיכוטי מריחואנה טבעית עושה רק טוב לבנאדם ומי שלא רואה את זה זה בעיה שלו צריכים לדעת מינונים וקמה לעשן ולא להיות חזירים וכן נהיה מי זה התקף חרדה עם מעשנים בקמות גדולה אבל לא דברים רעים כמו שאתם רושמים

  21. מאת אלי:

    ואיך זה עבר לך ?

  22. מאת אור:

    מאדם שמעשן לא ציפיתי לשמוע משהו אחר. ברור שזה מה שתגיד. יותר נכון שאל את הסובבים לך איך אתה מתנהג כי גם מעשן בהתקף מבחינתו הוא סבבה הוא לא מבין איך הוא נראה כלפי חוץ.

  23. מאת Doron:

    וואלה 30 שנה מעשן וכמה חולי נפש במשפחה התאבדו…ובמקום להתאבד מעשן ומעשן ובאמת מרגיש בטירוץ שמגיע משימוש בכדורים מסכנים שלהם…

  24. מאת Doron:

    היה לך לפני חבוי בתוכך הוא רק התפרץ.
    אתה בגנים "חולה נפש"או "לא נורמלי"אך יש תרופות שמאפשרות חיים תקינים

  25. מאת Doron:

    כל מי שניסה סמים הוא כבר מראש חולה נפש או משהו דפוק אצלו.פשוט מה לא מובן
    אם הוא ניסע סמים אז מראש הוא מועד לטירוף הפרעה נפשית

  26. מאת דנה:

    להתרחק מכל השיט הזה תהנו מהחיים גם בלי סמים ‼️

  27. מאת משה:

    אין ספק שהקנאביס גרם לי פסיכוזה. לקחת איזה חודש חודשים ואז התחילו לי מחשבות שווא דמיוניות. הייתי באשפוז כחודש וחצי ואני עדיין מקבל קספליון. היום אני בדיכאון כבר כמה חודשים.
    בתחילה הקנאביס באמת עשה לי טוב, עד שזה התפוצץ לי בפרצוף.

  28. מאת אריאל:

    עישנתי עלים של גראס וקיבלתי פסיכוזה . זה התאפיין בחום רב בכל הגוף ומחשבות בהילוך מהיר . חשבתי שאני קורא מחשבות ונלחם במחשבות של אחרים שרוצים לפגוע בי .
    לא ישנתי שבוע- התאפשזתי בבית חולים במצב פסיכוטי קשה עם כאבים בחזה ובלב

    קיצר להתרחק מסמים ומגראס כמו מאש.

  29. מאת התקף פסיכוטי:

    התחלתי לעשן בגיל 14 בגיל 16 הפכתי את המנהג לקבוע כמה פעמים ביום ליפני בית ספר אחרי בית ספר אחר צהוריים ערב וגם בלילה פייסלים באנגים בעיקר חשיש וגם קאנביס בגיל 16 וחצי התעוררו אצלי מחשבות שווא שהורים שלי סוחרי סמים וכל מי שסביבי עובד עם המשטרה אחרי זמן קצר יום אחד הגעתי לבית והתחרפנתי שם הרבצתי לאנשים ובאותו יום התאשפזתי למשך חודש בבית חולים לחולי נפש סיבת האשפוז הייתה מצב פסיכוטי חריף אני לא יכול לתאר לכם כמה רע זה מרגיש ואת התאומות שפל שהגעתי אליהם לכל הסובבים אותי סיפרתי שזה היה בגלל אסיד למרות שבחיים לא ניסיתי סם אחר אחרי האשפוז המשכתי לעשן בכמיות קטנות יחסית למה שעישנתי בעבר היום אני בן 18 אחרי כמה מקרים שעישנתי והרגשתי ממש רע הפסקתי לעשן כמעט לגמרי כי הבנתי שאין בזה שום דבר טוב אחרי הכל הסם הזה זה תירוץ להתעלם מהמציאות ולבזבז המון כסף על זה
    יש אנשים שהיו קטנים ממני בגיל ועישנו יותר ממני וחוץ מזה שהם טמבלים שכנראה לא ייצא מהם כלום בחיים
    לא קרה להם כלום בכל הנוגע לדברים פסיכותיים אבל יש אחוז קטן באכלוסייה שאני חלק ממנו שכן יקרה להם דברים כאלה
    לסיכום אם יש לכם חבר שאתם מעשנים איתו שמתחיל להתנהג בצורה מוזרה ואומר דברים כגון שרודפים אחריו או שמנסים להפיל אותו והוא כל הזמן לחוץ תמליצו לו בתוקף להפסיק לעשן לתקופה שלא יקרה לו מה שקרה לי כי זה טראומה לכל החיים ואם אתם מרגישים ככה לא משנה כמה אתם אוהבים לעשן ושזה חלק גדול מהחיים שלכם תפסיקו כי אחרי הכל זה סם והנפש שלכם היא הדבר הכי חשוב שלכם תשמרו עליה ואם אתם לא יכולים להפסיק לגמרי כמוני תעשנו פעם בשבועיים רק כשמציעים לכם קחו שאכטה שתיים ותעבירו תפייסל ואל תעשו באנגים כי השפעה שלהם הרבה יותר חזקה כל הסאטלות הרעות שעברתי ושראיתי שאנשים עברו זה מבאנגים במיוחד אצל קטינים וחוץ מזה באנגים זה אקט נרקוטי ומגעיל שעובר מפה לפה אפילו עם שורפים את הפייה של הבקבוק הכל אני מניסיון אישי שימו לב למה שאני אומר נשבע לכם בחיים שלי שאם לא הייתי מעשן לא הייתי מגיע לאן שהגעתי לדעתי יש אנשים שפשוט אסור להם לעשן

  30. מאת דוד:

    עישנתי קרוב ל15 שנה בלי תופעות לוואי אחרי 15 שנה קיבלתי התקף פסיכוטי מטורף ואושפזתי חודש. הפסקתי לעשן שנתיים הכל היה טוב אז חזרתי לעשן ועוד התקף הגיע .

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.