ציפרלקס: כל מה שחשוב לדעת

אז למה באמת הציפרלקס היא תרופה כה פופולרית והאם היא תתאים גם לכם?

ציפרלקס (Cipralex) היא תרופה ששייכת למשפחת ה-SSRI. משפחת תרופות שמשפיעות על סרוטונין, חומר שקיים במוח של כולנו ותפקידו לקשר בין תאי העצב באיזורים שונים במוח. במהלך השנים התברר שיש קשר בין דיכאון וחרדה לבין הפרעות במערכת הסרוטונין.

ציפרלקס ותרופות אחרות ממשפחת ה-SSRI מעלות את זמינות הסרוטונין באזורים מסויימים במוח וכך מצמצות את החרדה והדיכאון. הן לא התרופות היחידות שפועלות באופן כזה, אבל הן מתאפיינות בהרבה פחות תופעות לוואי מתרופות מיושנות יותר.

חפיסת ציפרלקס

חפיסת ציפרלקס. לא בטוח שהיא טובה יותר, אבל היא מתאפיינת בפחות תופעות לוואי. תמונה: לונדבק.

בין התרופות המוכרות במשפחה אפשר למצוא גם את הפרוזאק, סרוקסט, לוסטרל, פבוקסיל ואף שמות ישראליים יותר כמו רסיטל, סרנדה ופלוטין. מנגנון הפעולה של כל התרופות הללו דומה (אם כי לא בהכרח זהה), לכן אם אחת מהן לא התאימה לכם או גרמה לתופעות לוואי ייתכן שאחת התרופות האחרות מהמשפחה תשיג תוצאות טובות יותר.

למה דווקא ציפרלקס?

ציפרלקס הוא השם המסחרי של התרופה אסציטאלופרם (Escitalopram). זוהי ככל הנראה תרופת ה-SSRI המוכרת ביותר כיום. זה לאו דווקא אומר שהיא טובה מאחרות. להערכתי, הסיבה העיקרית לכך שהיא מוכרת יותר, היא היותה התרופה האחרונה ממשפחה זו שיש עליה פטנט של חברת תרופות. לכן היא גם נהנתה מתקציבי שיווק גדולים.

בארץ הפטנט פג וכיום יש שתי חברות שמייצרות תחליף גנרי של התרופה, האחד נקרא אסטו, והשני נקרא אסציטאלופרם-טבע. כתוצאה מהכנסת התחליפים ירד מחיר הציפרלקס. היא עדיין היא יקרה יחסית לכמה תרופות SSRI אחרות, אבל הרבה יותר זולה מבעבר.

מתי משתמשים בציפרלקס?

ציפרלקס משמשת לטיפול במצבים של שונים דיכאון, מדיסתימיה ודכאונות קלים ועד דיכאון קליני עמוק. כמו כן משתמשים בה לטיפול בהפרעות חרדה, תגובה פוסט טראומטית, והפרעות כפייתיות טורדניות (OCD). בגלל המחיר הגבוה יחסית (ולמרות שבעבר הוא היה הרבה יותר גבוה) נעשה בה פחות שימוש לטיפול באובססיות של OCD כי לרוב נדרשים בו מינונים גבוהים של התרופה.

ציפרלקס (וגם לוסטרל) גורמת לפחות תופעות לוואי מתרופות SSRI אחרות ולכן לעיתים מעדיפים אותה כתרופה הראשונה שניתנת למטופל. עדיין, יכולות להיות לה תופעות לוואי כמו כאבי בטן, בחילות, יובש בפה, קשיים בשינה, או ירידה בחשק המיני. תופעות הלוואי הן שיקול, אבל הן נוטות לחלוף ולעיתים קרובות פחות גרועות מדיכאון וחרדה.

האם ציפרלקס תתאים לכם?

ציפרלקס היא תרופה טובה. היא לא בהכרח יעילה יותר לטיפול בחרדה ובדיכאון מאשר תרופות אחרות ממשפחת ה-SSRI אבל אצל אנשים מסויימים היא תעורר פחות תופעות לוואי, וזהו בוודאי שיקול חשוב בבחירת התרופה על-ידי הפסיכיאטר המטפל.

בדומה לתרופות SSRI אחרת לא מומלץ לצרוך אלכוהול בזמן נטילת ציפרלקס, ויש להתייעץ עם הרופא אם את בחורה בהריון או מניקה. כמובן שאין לשנות מינונים או להתחיל או להפסיק טיפול מבלי להתייעץ עם פסיכיאטר מומחה.

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

אסתי: האם ניתן ליטול אטנט לבעיות קשב וריכוז כשנוטלים קלונקס, האם יש להפסיק את הקלונקס לפני תודה

סני גורדון בר: מבקשת לדעת עבור בת משפחה בחו"ל האם אפשר לקבל קשר לפסיכיאטר ישראלי או דובר עברית בברלין שיכול לתת טיפול...

אור: המטפל מביא את עצמו לטיפול . את החוויות שלו , את הרגישות, החכמת חיים, הנסיון ועוד, לבינה אין את זה . פשוט אין . ...

טולידו רות: ברצוני להפסיק לקחת מירו 30 ופובוקסיל 50. האם הפסקה הדרגתית כלומר לרדת אחרי שש,בועיים לחצי כדור ולאחר מכן לרבע...

אור: לאור מה שאתה כותב, כמטופלת לשעבר אצל פסיכולוגית מדהימה, וכאחת שמשתמשת בAI ליישומים שונים , אני לא חושבת...

נעמה: אנחנו לא "לפעמים" מכירים את הגוף שלנו טוב יותר מכל אחד אחר - אנחנו תמיד מכירים את הגוף שלנו הכי טוב. וחולים לא...

חיים: מאמר מחכים, תודה

אדוה: היי ירדן, האם אתה יכול לתת דוגמאות לאסטרטגיות התמודדות?

תגובות

392 תגובות לרשימה ”ציפרלקס: כל מה שחשוב לדעת“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת חביבה:

    אני התחלתי עם ציפרלקס לפניי חודש וחצי בהתחלה עם חצי שבוע ימים היום נוטלת אחד כל יום לפני ציפרלקס סבלתי מחרידות קשות בכי סיותים בלילות פחדים רעידות הפסכיטר שלי אף פעם לא הציע לי ציפרלקס אני בטיפול פסיכוטי פסיכיאטרי כבר50 שנה בחיים לא הציע לי את הכדור לפניי חודש הייתי אצל רופאת משפחה סיפרתי לה מה עובר עליי ובעיית אמרה לי חביבה אני נותנת לך כדור שישנה לך לחיים נתנה לי ציפרלקס התחלתי עם חצי שבוע ואחריה זה 1 ביום היו לי תופעות לוואי תרבות הייתי יושנת הרבה היום אני מרגישה בנאדם חדש אני בעולם אחר וחדש אן חרדות אן פחדים התחלתי לצחוק לאהוב לחבק ולנשק אני מרגישה שאני נולדתי מחדש אשה חדשה אני ממליצה לכול מי שסובל מחרדות דיכאון מחשבות לא טובות ציפרלקס זה הקסם ממליצה בחום לא לפחד מי תופעות לויא הכל חולף תוך שהוע

  2. מאת מלי:

    שלום רב, רציתי לדעת תוך כמה ימים הציפרלט התחיל להשפיע אני לקחתי כבר 19 כדורים , אודה לך למתן תשובה .

  3. מאת ירדן לוינסקי:

    @מלי, לרוב התכשיר מתחיל להשפיע בתוך כעשרה ימים עד שבועיים. כמובן שיש אנשים שזה ייקח להם יותר זמן..

  4. מאת אסתר:

    היי אני סובלת מרעידות אחרי איזה טראומה שעברתי עכשיו גם כאבים והחולשה ברגליים לקחתי היום קלונקס עזר קצת אך שעבר זמן ההשפעה הכל חזר חרדות דיכאון רעידות וכו רציתי לדעת האם ציפרלקס עזר לך גם לרעידות?וכמה מיליגרם לקחת

  5. מאת מלי:

    שלום רב, אני לוקחת ציפרלקס כבר חודש + 5 ימים ושום דבר לא עזר אני סובלת מכאב ראש ובחילות, מתי זה אמור לעזור אני כבר התייאשתי, אשמח לקבל תשובה, תודה

  6. מאת רותם:

    שלום התחלתי לקחת.ציפרלקס חצי כדור סובלת מעיוותים בבטן. ומתן דחיפות צואה. מתי יעלמו התסמי ים זה מאוד מאוד קשה שוקלת לעצור תטיפול.

  7. מאת רותם:

    התחלתי לקחת ציפרלקס. ואני מרגישה רדומה בכל שעות היום מתי זה יחלוף

  8. מאת דניאל:

    היי, אני שבוע נוטל ציפרלקס
    האם מותר לשתות מוגז ונס קפה?

  9. מאת שחר:

    שלום אני כבר 12 ימים לוקחת ציפרלקס ועדיין יש חרדות ופחדים ורוב שעות היום עייפה תמידית מתי הכדור ישפיע על החרדות ומתי העייפות תעבור?
    תודה

  10. מאת דפי:

    אני לוקחת ציפרלקס כ 25 שנים 10 מג , אם אשנה לרסיטל זה יזיק לי

  11. מאת טל:

    אני חיילת והפסיכיאטר הציע לי לקחת ציפרלקס עקב ירידה במצב הרוח, התקפי עצבים, רגישות לקולות ואורות חזקים, לא אוכלת כל היום, לחוצה למשך כל היום, דופק מהיר, ותמיד בהרגשה שמשהו רע יקרה תכף. זה בעיקר בגלל התפקיד שלי והמפקדים שלי. האם כדאי לי להתחיל עם הכדורים? אני ממש מפחדת להתרגל אליהם ולחיות עם זה כל החיים.

  12. מאת ירדן לוינסקי:

    @דפי, על כל שינוי בתרופות כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל. באופן עקרוני הרסיטל מאד דומה במולקולה לציפרלקס כך שלא צפוי שינוי משמעותי.

    @טל, 'האם כדאי' זו שאלה מורכבת שיש לה רבדים רבים. לכל אדם כדאי משהו אחר, בהתאם למצבו וליכולתו להתמודד עם הקשיים שעומדים בפניו. מציע שתשבי עם מישהו (ועם עצמך) ותעשי חשיבה בנושא.

  13. מאת רחלה:

    היי שלום.. אני לוקחת ציפרלקס כבר שנתיים .. בהתחלה היה בסדר בלי מחשבות רעות פחדים חרדות. והיום זה מפריע לי מאוד.. רוצה להפסיק יש בבקשה תחליף טבעי ציפרלקס??
    האם גורם ציפרלקס להכנס להריון???
    לא מצליחה להרות..
    מה שכן אני יודעת. ציפרלקס עושה נזק..בטוח .. עייפות יתר , לא נרדת בלילות. השמנה.. ועוד הרבה

  14. מאת שילה:

    אני לוקחת ציפרלס הרבה שנים, הועברתי ל-20 מג למרות שמיעצים שבגיל השלישי (74) לא לקחת מינון של 20.. סובלת מבעיית תת פעילות בלוטת התריס ומרגישה בגוף את השינויים שקוראים לי… לפני 3 חודשים הרופאה האנדוקרינולוגית העבירה אותי לציפרלקס 10 , כנראה בגלל הגיל.. ומאז אני מרגיש כבר הרבה זמן כמו תופעות לוואי של גמילה.. אבל לא יתכן להרגיש כך 3 חודשים !! אחרי בדיקות, התברר שגם הבלוטה לא מתפקדת נכון , הורידה לי את המינון של הכדור יוטירוקס 100 שצרכתי 700 בשבוע ל- 500 בשבוע . מקווה כשהבלוטה תתאזן הגוף גם יקבל את הציפרלקס 10 במקום ה-20 שלקחתי .. בינתיים אני מרגישה רע. תודה שילה

  15. מאת נופר:

    האם כדור של ציפרלקס וכדורים של בלוטת התריס מפריעים אחד לשני לעבוד ?

  16. מאת יעל:

    אני סובלת מכאבי ראש וסחרחורות נוראיות הביאו לי ציפרלקס ולא עוזר לי בכללללל יש לי חוסר יציבות וטשטוש בעינים הלכתי לכל הבדיקות וב'ה הכל תקין.לא מרגישה שהציפרלקס עוזר לי עדין אני מרגישה קושי לעמוד ולצאת.

  17. מאת יעל:

    מחכה לתשובה

  18. מאת ירדן לוינסקי:

    @נופר, לא אמורה להיות בעיה בשילוב עם תכשירים לתת פעילות בלוטת התריס.

    @יעל, ממה שכתת, לא ניתן לדעת מה הבירור שעברת, כמה זמן את לוקחת טיפול והאם מלבד כדורים עשית מהלכים נוספים להתמודד עם התסמינים. כך שהתשובה היחידה האפשרית היא להתייעץ בצורה מסודרת עם הרופאים שלך.

  19. מאת קרן:

    שלום יקרות, התחלתי ללמוד לפני כחודשיים וכמובן שאם לימודים אינטנסיביים ועמוסים מאוד הגיעו החרדות, חוסר תאבון, דופק מהיר והלחצים שלא מאפשרים לישו בלילה. הלכתי לרופא והוא נתן לי מרשם לציפרלקס מינון 10. אני כבר לוקחת את התרופה במשך שלושה שבועות בערך.. אין ספק שהתרופה עוזרת לי להיות אדישה יותר, פחות לחוצה , הרגשה גופנית יותר משוחררת ומצליחה להרדם בלילות. הבעיה היא למעשה שאני מרגישה מאוד עייפה במהלך היום ויש לי פחות חשק לקום מהמיטה בבוקר. הרופא אמר לי שאלו כדורים מעוררים אבל אני מרגישה את ההפך..לפי הניסיון שלכם,אלו כדורים מרדימים בדרך כלל? יש לכן משהו לייעץ לי? אולי מינון אחר או תרופה אחרת? תודה רבה 3>

  20. מאת טל:

    הציפרלקס ללא ספק עזר לי להוריד חרדות חוסר שינה ודיכאון, לוקחת כבר כחמישה חודשים. האם לנסות לאט לאט להפסיק? מתי מנסים להפסיק, כשהכל ניראה טוב וקל יותר?
    רופאת נשים המליצה ורופא משפה רשם לי.

  21. מאת שני:

    שלום לכולם.
    לאחר תקופה ממושכת של הפרעת חרדה התחלתי ליטול ציפרלקס. 10 מ"ג בבוקר.
    תחילה נטלתי את התחליף ואז עברתי לציפרלקס המקורי. מאז החלפת הכדור אני סובלת מסחרחורות (בעיקר בשכיבה/עצימת עיניים), צפצופים באוזניים וזרמים בראש. האם באמת יש קשר להחלפה? ניתן לחזור לקחת את התחליף לציפרלקס?

  22. מאת לירון:

    רציתי לשאול אם אסציטאלופרם טבע וציפרלקס זה אותו דבר? הפסיכיאטר רשם לי ציפרלקס לדיכאון וקיבלתי אסציטאלופרם טבע בבית מרקחת. במשך שבועיים לקחתי חצי כדור ןלא ראיתי שינוי, עדיין יש דיכאון בבוקר, אני לא מצליחה לצאת מהמיטה עד הצהריים ולא אוכלת. רק אחרי שאני לוקחת את הכדור ב17:30 אני מתחילה להרגיש רעבה ואוכלת קצת. היום העליתי מינון לכדור שלם. השאלות שלי האם הכדור שקיבלתי הוא כמו הציפרקלס? והאם כדי לי להעביר את הכדור לבוקר? תודה רבה.

  23. מאת ירדן לוינסקי:

    @שני, לפעמים יש ספיגה אחרת של תכשירים שונים שנותנים את אותו חומר פעיל. כך ששוה לנסות לחזור לתכשיר הראשון.

    @לירון – מדובר באותו חומר פעיל. לוקח מינימום שבועיים להתחלת השפעה, כך שנדרשת הרבה סבלנות למרות שזה מאד קשה להמתין בסבלנות להשפעה. אפשר לקחת גם בבוקר, בתלות בהשפעה על עייפות

  24. מאת רפול:

    היי, מזה כשנתיים נטלתי כדור אחד של 10 מג' ובשנה האחרונה אני נוטל כדור ציפרלקס של 20 מג', 1 בבוקר ובנוסף 1 בערב, כאמור 20 מג', שאלותיי הן :
    1. אם קיימות תופעות לווי של עייפות רבה, שינה מרובה ניתן לעשות משהו כנגד ?
    2. אני בגיל 70, פנסיונר, קיבלתי את הכדורים בזמנו כעזר נגד כאבים קשים שאני סובל מהם לאחר ניתוחים בעמוד השדרה, ובנוסף אני לוקח כדור מדלל דם, ליריקה 300 מג' × 2. בנוסף אני נוטל כדורים מסוג טרגין 20 מג' פעמיים ביום, שאלתי היא האם כל התרופות שאני נוטל לא מתנגשות אחת עם השנייה ובעיקר עם ציפרלקס.
    בתודה לתשובתכם בהקדם.

  25. מאת ירדן לוינסקי:

    @רפול, בנוגע לשינה, אפשר לשנות את זמני נטילת הכדור, זה יכול להשפיע על העייפות.
    בנוגע לטיפולים שאתה לוקח ולהתנגשויות פוטנציאליות – מציע להתייעץ עם הרופא שלך שיש לו גישה לכלל התיק הרפואי ולא לחפש מידע ממישהו שלא מכיר אותך או את התיק הרפואי. אם מישהו יתן לך יעוץ כזה בלי גישה לתיק – זה לא רציני

  26. מאת הודיה:

    שלום וברכה
    רציתי לברר על הציפרלקס האםניתן להפסיק אחרי חודש ולמה לוקחים את זה? האם זה מצביע על בעיות נפשיות? האם זה דבר שחולף? בודקת לגבי חברה

  27. מאת שלו זגורי:

    שלום, אני נוטל את כדור הציפרלקס של 10 מל כבר חודש ואיני מרגיש כי מפשיע עלי בצורה כזאת או אחרת. האם יש מקרים שהכדור מתחיל להשפיע רק לאחר כמה חודשים או שיש אנשים שזה לא משפיע עליהם בכלל או לחילופין מעלה את החרדה והדיכאון?

  28. מאת ררבקה:

    אני לוקחת ציפרלקס כבר 8 חודשים וברוך ה' יש לתרופה השפעה טובה מינימום תופעות לוואי (יש עיפות מעצבנת אך נסבלת) ממליצה על הכדור
    ולשאלתי אני עם התקן האם כדאי לי להפסיק עם הכבדורים לפני כניסה להריון . או שאפשר לקחת את הארןפה הזאת בהריון. אני חוששת שגם הפסקה של תרופה וגם הריון יהיה לי קשה עם השינוים האלה וזה יפיל אותי שוב לחרדות ודיכאון
    אשמח לתשובה

  29. מאת ירדן לוינסקי:

    @הודיה, לוקחים ציפרלקס בגלל הרבה סיבות מדיכאון וחרדה ועד אפילו תסמונת קדם וסתית. תשאלי את החברה…

    @שלו, התכשיר לרוב מתחיל להשפיע לאחר 2-3 שבועות. לעיתים זה גם לוקח 6-8 שבועות. בתחילת הטיפול הוא יכול להעלות את החרדה.

    @רבקה, לשאלה כזו, כדאי להתייעץ עם רופא שמכיר אותך או את כל התיק הרפואי שלך ואת מצבך בעבר וכיום.

  30. מאת רבקה:

    תודה על התשובה המהירה
    אבדוק ספציפית לגבי אצל הרופא אבל בכלליות האם הכדור משפיע על העובר לרעה? או שאפשר להמשיך לקחת אותו ולהכנס להריון
    חג שמח

  31. מאת Mor:

    היי התחילו לי חרדות לפני חודש בהתחלה זה היה בא והולך לפני שבוע וחצי לקחתי ציפרלקס ולא הסבירו לי שצריך לקחת רק חצי בהתחלה ולקחתי כדור שלם יום אחרי יום זה הגביר לי את החרדה ברמה רצינית ואת הדיכאון מחשבות לא פוסקות ומחשבות אובדניות עשיתי הפסקה ואחרי 4 ימי לקחתי שום שליש מהכדור למשך 4 ימים ועדיין זה שוב הגביר לי את החרדות והמחשבות היום הפסקתי כם הכדור והחרדות ירדו והמחשבות גם קצת פחות אבל אני לא ישנה מאז שלקחתי את הכדור ויש לי גם עצבים בגוף מה לעשות

  32. מאת יהודית:

    אני נוטלת ציפרלקס 7שנים 10 מ"ג, עקב המצב הבטחוני אני קצת חרדה אבל לא משותקת, האם אפשר להעלות את המינון רק לתקופה הזאת ?
    תודה על התשובה

  33. מאת אורה:

    האם ישנה תופעת לוואי לציפרלקס או ציפרמיל בקשר לתת פעילות בלוטת התריס?

  34. מאת עוז 41:

    במסגרת טיפול בדיכאון מג'ורי ממושך בשלב מסוים לקחתי למשך כ 3 חודשים לוריואן וציפרלקס . מבחינת תפקוד מיני הכל היה אצלי בסדר גמור גם בתקופות דיכאון קשה. אבל מאז שלקחתי את השילוב הזה של לוריון וציפרלקס וגם עכשו יותר מחצי שנה מאז הפסקתי השימוש בהם אני באין אונות פיזית וגם מסורס נפשית כי איבדתי לחלוטין עינין במין . אני בן 38 ותפקדתי לגמרי טוב לפני כן , האם יש סיכוי שזה ישתפר מתשהו כי אני כבר חצי שנה לא לוקח אותם .

  35. מאת מרים שפר:

    סובלת מנוירופטיה קשה מאוד בכפות הרגלים 24/7 ללא הפסק.ניסיתי כבר את כל הארסנל של תרופות כמו: ליריקה,סימבלתה,סרנדה,סרטרלין,כבר כ 10 שנים עם החמרה בשנתיים האחרונות. עושה דיקור סיני ,עיסוי טיפולי וזה רק הולך ומחמיר. למעט העיסויים ודיקור הפסקתי ליטול הכל. יש לי חרדות קשות יחד עם כאבים שלא ברא השטן. במה. אוכל עוד להיעזר? האם ציפרלקס או קלונקס יכול לעזור? תא לחץ?טיפול מגנטי?אני חסרת אונים, מיואשת ומתוסכלת,לא מתפקדת וללא איכות חיים בכלל!
    מה עושים? גם ניסיון של קנביס רפואי לא עזר. האם ידוע על זן ספציפי של קנביס שעוזר? אנא ישועתכם. תודה מראש

  36. מאת אסתר:

    באיזו שעה כדאי לקחת את הכדור כדי להפחית את תופעת הלוואי של העייפות?

  37. מאת מירי:

    שלום, לוקחת ציפרלקס 10 מג מזה כשנה וחצי עקב חרדות ופחדים , תופעות הלוואי משתנות לפעמים עייפות, לפעמים הזעת יתר בעיקר בכפות הידיים, עצבנות, יובש בפה הכי מפריע לי, עשיתי בדיקות גם לבדוק סוכר בדם והכל תקין, האם זה נורמלי? הגוף לא אמור להתרגל לתרופה?

  38. מאת לילו:

    היי היום התחלתי לקחת חצי כדור ציפרלקס 5מג כאבי ראש בחילות האם אפשר לשלב כדור לוריוון בלילה לפני השינה זה עוזר לי להירדם

  39. מאת לונה 12:

    לילו את יכולה לקחת לוריוון בלילה גם אני לוקחת לוריוון בלילה עוזר לי להרדם ובבוקר 10מג ציפרלקס

  40. מאת סנע:

    התחלתי לקחת צירפלקס 5 מ' כל יום. אני מרגיש כאב בבטן, יובש בפה, בחילות, פרסטזיה, כבדות בגוף וקשיי שינה. האם להמשיך בטיפול או לא? אני רוצה תשובה. האם התסמינים המתרחשים הם אני נורמלי? סבלתי מרעד בגוף, קוצר נשימה, דופק מהיר ומחנק האם התרופה מתאימה לי?

  41. מאת קובי:

    שלום לכם התחלתי ליטול ציפרלקס לפני כמעט שלושה שבועות לאחר שהרופאה העלתה לי אץ המינון ל20 מ"ג ..שחכתי לקחת בערב כבר שלושה ימים 10 מג בלילה האם זה נורא ?אשמח לתשובה ועוד כמה זמן יעברו לי הבחילות והאי נוחות בבטן ?

  42. מאת גיל:

    האם ציפרלקס מקהה רגשות?
    נפרדתי מהבת זוג שלי וכנראה שלקחתי את זה יותר מידי.
    הראש לא מפסיק לחשוב לרגע.
    האם ציפרלקס שאני נוטל כבר 8 שנים לטיפול חרדתי יכול לעזור במקרים כאלו עם עליית מינונים?

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.