וולבוטרין לטיפול בדיכאון. כדאי?

ייתכן שהכרתם אותה בשם "זייבאן" (Zyban) כתרופה לנגמלים מעישון, אך וולבוטרין היא קודם כל תרופה לטיפול בדיכאון. לאו דווקא יעילה יותר מציפרלקס או סרוקסט, אבל ייתכן שתסבלו מפחות תופעות לוואי. חוץ מזה שאפשר לשלב.

וולבוטרין (bupropion) היא תרופה ותיקה ומוכרת בעולם לטיפול בדיכאון, אבל רק בשנים האחרונות התאפשר לתת אותה באופן רשמי כטיפול לדיכאון גם בישראל.

הסיבה לכך אינה רפואית אלא בירוקרטית: החברה שמייצרת וולבוטרין לא טרחה לרשום אותה בארץ לטיפול בדיכאון אלא רק כטיפול נוגד עישון. לכן היא מוכרת יותר בארץ בשם זייבאן (אם כי מדובר במינונים מעט שונים מאשר בטיפול בדיכאון). בכל אופן, פסיכיאטרים ישראליים נהגו לרשום אותה לטיפול בדיכאון, כמו בארה"ב, גם קודם.

מה מיוחד בוולבוטרין

כיום מקובל שקרוב לחמישית מאוכלוסיית העולם סובלת מסוג כזה או אחר של דיכאון. רוב האנשים שסובלים מדיכאון מפרשים את הסימפטומים בכל מיני צורות ולא פונים לאיש מקצוע על מנת לטפל בבעיה.

דיכאון יכול להתאפיין במגוון סימנים כמו שינויים בתאבון, הפרעות שינה, דאגנות יתר, בעיות בריכוז ואי שקט. בניגוד למה שרבים חושבים, דיכאון לא חייב לכלול תסמינים של עצבות, חוסר חשק, או מחשבות אובדניות. וזו אולי אחת הסיבות לכך שפעמים רבות אנשים שסובלים מדיכאון מחפשים את ההסבר בגורמים חיצוניים – שבהחלט יכולים להיות קשורים להחמרה במצב הנפשי שלהם, אבל אינם בהכרח הגורם הישיר לדיכאון.

באותו אופן, מטופלים שונים מגיבים אחרת לסוגים שונים של תרופות נגד דיכאון. תרופה שהועילה למטופל מסוים וגרמה לו מעט תופעות לוואי, לאו דווקא תשיג אותן תוצאות אצל מטופל אחר, ולהפך.

בשנות השמונים פותחו תרופות נוגדות דיכאון שפועלות בעיקר על עיכוב ספיגה חוזרת (re-uptake) של הנוירוטרנסמיטור סרוטונין (SSRI בקיצור). היום הן מוכרות תחת שמות כמו פרוזאק, סרוקסט, רסיטל וציפרלקס. תרופות אלו טיפלו בדיכאון עם פחות תופעות לוואי מאשר התרופות הישנות יותר. לאחר מכן התווספו פיתוחים של תרופות העובדות במקביל על סרוטונין וגם נוראדרנלין (SNRIׂ), שמועילות יותר לחלק מהסובלים מדיכאון וחרדות.

וולבוטרין היא תרופה נוגדת דיכאון אשר מבוססת על מנגנון אחר – עיכוב ספיגה מחדש של דופאמין ונוראדרנלין. מכיוון שאינה פועלת על סרוטונין היא גורמת לפחות תופעות לוואי של של השמנה, עייפות ופגיעה בתפקוד המיני. כמו כן, מנגנון הפעולה השונה אומר שהיא עשויה לעיתים לעזור למי שתרופות SSRI/SNRI לא עזרו לו.

האם לקחת וולבוטרין?

מכיוון שהדיכאון יכול להיות קשור לסרוטונין, דופמין, נורדרנלין או לכל קומבינציה שלהם, מנגנון הפעולה המשולב של דופמין-נוראדרנלין מהווה יתרון מסויים. אם הדיכאון שלכם קשור לנוירוטרנסמיטורים האלה, תוכלו להרגיש שיפור כבר כמה ימים לאחר התחלת נטילת הוולבוטרין (אם כי להשפעה מלאה יכול לקחת זמן רב יותר).

חיסרון בולט של התרופה הזו היא שאין לה תחליף גנרי, ולכן המחיר שלה עדיין גבוה יחסית גם לבעלי ביטוח מושלם/זהב. המינון יכול לנוע מכדור אחד (בדרך כלל) ועד שני כדורים. פעמים רבות משלבים את הוולבוטרין יחד עם תרופות ממשפחת SSRI ובכך מכסים את כל הנוירוטרנסמיטורים הרלבנטיים.

בנוסף, ישנם דיווחים ששילוב של וולבוטרין עם SSRI מוריד את תופעות הלוואי בתחום התפקוד המיני (אם אכן היו כאלו) ואז אפשר ליהנות מהצלחת ה-SSRI ב"מחיר" קטן יותר.

לסיכום, וולבוטרין היא תרופה טובה. לא בהכרח יעילה יותר מתרופות ממשפחות ה-SSRI או SNRI אבל אצל אנשים מסויימים יש לה פחות תופעות לוואי, וזהו שיקול חשוב. כמובן – יש להתייעץ עם הפסיכיאטר שלכם לפני קבלת החלטה כלשהי בנוגע לשינוי בתרופה או במינון.

וולבוטרין היא תרופה די ותיקה ומוכרת לטיפול בדיכאון, אבל רק בשנים האחרונות הותר רשמית לרשום אותה לדיכאון

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

מאיר: אני מקבל טיפול של אסקטמין במשך שנתיים התרופה עבדה טוב.מזה כשבוע אני מתחיל להרגיש שוב תופעות של דיכאון.מבקש...

מיקה: שלום,בת שלי בת 12, גבוהה, שוקלת 55 ק״ג, עם הפרעות קשב. התחילה עם אטנט שהיה מלווה בתופעות של נדודי שינה. החלפנו...

ניר: מעניין אבל חולק עליך בעניין הסיבות למה שתיארת. פחד המוות קיים אצל חלק יותר וחלק פחות אבל אצל יותר ויותר יש רצון...

חיים: הי אני כבר כמה שנים נהנה מאד לקרוא את מאמריך, אבל לאחרונה זה נהייה מאד קשה לקריאה, בגלל כל הסימנים האלו\ה... אני...

Amikam Salant: סקירה מרתקת !! תודה לך ד"ר ירדן לוינסקי על חוכמת החיים שלך !! בהערכה , עמי סלנט

שלומית אלחנני: אנשים חזקים יכולים להרשות לעצמם לפנות שימת לב, זמן, לאחרים - מתוך בחירה. אנשים חזקים שמים לב למה שנחוץ להם לשמר -...

תהילה: שלום וברכה! אני מקלפת את השפתיים כבר מגיל 5 ואני בת 37 מה יכול לעזור לי?????????? תודה!!!!!!!!

דוקטור יארינג: הצלחת לקלוע בכל סעיף, מזלי שאני מצליח לקרוא את הכותרות ולא להכנס לתוך הכתבות בעיתון, אין לי פייס/אינסטה/איכס או...

תגובות

96 תגובות לרשימה ”וולבוטרין לטיפול בדיכאון. כדאי?“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת רותם:

    היי ד"ר,
    התחלתי לפני מספר חודשים טיפול בוולבוטרין, בהתחלה במינון של 150 ולאחר זמן מה הפסיכיאטר המליץ לעבור למינון כפול. המטרה היא לטפל בדיכאון וחרדה יחד עם בעיות ריכוז.
    בחודשים האחרונים, בעצם כמעט מאז שהתחלתי לקחת את התרופה התחלתי להרגיש פגיעה בזיכרון, כביכול החשיבה ממש פחות חדה משהיתה קודם לכן וגם הזיכרון לא כפי שהיה לפני כן. לא חשבתי שזה קשור לוולבוטרין אבל בזמן האחרון אני תוהה האם יש סיכוי שזה אכן קשור? זו יכולה להיות תופעת לוואי של התרופה? ואם כן, האם היא חולפת או שניתן להתגבר על תופעה זו בצורה מסויימת?
    יש לציין כי תופעות לוואי אחרות שחוויתי כתוצאה משימוש בתרופה חלפו כבר

    תודה.

  2. מאת קריסטינה:

    היי רציתי לדעת מה אינטראקציה בין פרוזק וולבוטרין אם יש תופעות לווי ומה הם?תודה

  3. מאת קישקיש:

    שלום. האם סימבולטה עוזרת גם להפרעות קשב וריכוז מלבד דיכאון וחרדות?

  4. מאת ירדן לוינסקי:

    @רותם, זו לא תופעה מוכרת לי אך ברפואה הכל יכול לקרות. כדאי להתייעץ עם הרופא שלך.

    @קריסטינה, השילוב נפוץ ומקובל.

    @קישקוש, באופן חלקי כן, כיוון שהיא מעלה אחד הנוירוטרנסמיטורים שקשורים לבעיות קשב.

  5. מאת קובי:

    שלום רב דוקטור
    אנסה לקצר.אני מטופל בכדורים פסיכיאטרים זמן רב
    בתקופה האחרונה התחלתי טיפול של ליקרביום 300 מג ,2 כדורים בבוקר ו2 בערב
    הטיפול לא היה מספיק אז הרופא הוסיף לי ציפרלקס 20מג שגרם לעייפות נוראית ולחוסר מוטיבציה ,חייב לציין שבתחילת התקופה הציפרלקס עשה לי טוב.לאחר מכן שונה המתכון ל2 כדורי פלוטין 20מג במקום הציפרלקס שגם לא הועילו,לכן חזרנו לציפרלקס ובנוסף נתנו לי גם וולבוטרין 150 מג בבוקר.האמת שההרגשה מאד קשה לקחת מספר רב כל כך של כדורים ביום,מה עוד שהציפרלקס נתן לי תחושת עננה ועייפות לכן הורדתי אותו מהמינון לאט ונשארתי עם הוולבוטרין והליקרביום.בשורה התחתונה איני מרוצה,בהתחלה ההרגשה הייתה טובה אבל לאחרונה אני מרגיש רע, עצבני ,תחושה מוזרה בגרון,יובש בפה,צפצופים באוזניים ודכאון,אני אובד עיצות ומתוסכל.בלי התרופות אני נוטה לדכאון ומחשבות אובדיות,עם טיפול אני מרגיש כמו זומבי מרייר שלא מסוגל לתפקד ביום יום.איזה אלטרנטיבה יש לי.האם המינון של כל הכדורים יחדיו נורמלי?
    אני מאד מודה על תשומת הלב ולהתייחסותך

  6. מאת איתן:

    שלום רב,

    אני מטופל בוולבוטרין wellbutrin xr (כשבוע) במינון של כדור ליום 150מ"ג.
    אני צפוי לעבור ניתוח כירורגי פלסטי הדורש הרדמה מלאה.

    רציתי לשאול אם יש סיכון בהרדמה מלאה במקביל לנטילת וולבוטרין.
    האם אני צריך להימנע מהניתוח או לחלופין להפסיק עם התרופה עד לאחריו?

    תודה רבה מראש
    איתן

  7. מאת מלי:

    היי, אני בת 25, נוטלת פלוטין 80 מג׳ כבר שנה וחצי בעקבות חרדות ודיכאון.
    התקופה השפיעה עלי לטובה, אבל לא לגמרי. אומנם אין את התחושות הקשות, אבל עדיין אני מעדיפה להיות במיטה במקום לקום ולעשות עם עצמי משהו.
    הפסיכיאטרית הוסיפה לי וובולטרין, השאלה שלי האם זה משפיע על תפקוד הלב. אני שואלת כיוון שהרבה פעמים יש לי דופק מהיר וחזק, מכל פעילות הכי קטנה שאני עושה. בבדיקה שעשו לי לכאורה הלב תקין, אבל אני חוששת שממריצים מכל סוג שהוא ישפיעו עלי חזק מדי.
    האם וובולטרין מאיץ את קצב הלב? ואם כן, זה מסוכן?
    בנתיים לא נטלתי כדור בשל החשש הזה.
    אשמח לקבל תשובה.
    תודה:-)

  8. מאת ירדן לוינסקי:

    @קובי, השילוב מוכר אם כי יש ריבוי כדורים. אני מניח שהיתה סיבה שקיבלת את הכדרוים הללו. אבל אם אתה לא מרגיש טוב פנה שוב לרופא והתייעץ עמו.

    @איתן, לא ידוע לי על סיכון ספציפי בהרדמה אך איני רופא מרדים. לפני הניתוח אתה אמור לפגוש מרדים ותוכל לשאול אותו.

    @מלי, וולבוטרין אינו כדור ממריץ בהגדרתו ולא אמור להאיץ פעילות לבבית

  9. מאת שירה:

    היי ירדן,
    הפסיכיאטר שלי לא מוכן לרשום לי וולבוטרין למרות שלדעתי זה מאד יעזור לי, בטענה שהסיכון רב מדי – אמא שלי סובלת מסכיזופרניה והוא חושש מעניין העלאת כמויות הדופמין במוח. הבנתי שכן אפשר לקחת אך התרופה במקרה כזה ופשוט לעקוב. בכל מקרה רציתי לדעת מה דעתך והאם אתה מכיר מקרים כאלו. תודה

  10. מאת איציק:

    אני נוטל מס' ימים וולבוטורין 150 מ"מ בעצה מהנוירולוג שלי שתסייע לי כלקוי למידה עם הפרעת קשב. היא אכן משפרת את מצב הרוח ואת כושר הביטוי אלא שלי שאין לי שום עבר פסיכיאטרי,לא עלול להתמכר אליה ? ואם אפסיק לאחר שיפור כללי מה סכנותיי ? הנוירולוג ציין כי תרפה שתסייע לי ללא התערבות כימית במח ואני בריא נפשית אלא רק תסייע לי בבעיית הקשב ורצון להצליח בכל תחום ועניין. דעתך בנושא בבקשה.

  11. מאת סיון:

    שלום
    האם אפשר לשתות וולבוטורין 150 עם רטלין 40 מ"ג?

  12. מאת נס:

    היי
    אני סובל מהפרעות קשב וריכוז ברמה גבוהה כמו כן גם דיכאון, שילוב של שניהם הוא ממש מתסכל, ניסיתי ריטלין, קונצרטה , ציפלרקס, וכל מיני ממריצים שונים שהשפיעו עליי מאוד מאוד רע.
    הפסיכיאטר הנוכחי ממליץ על וולבוטורין אך מקריאה און ליין אני מבין שתופעות הלוואי הן קשות מאוד וזה קצת מלחיץ אותי.
    האם הכדור עוזר גם לדכאונות וגם להפרעת קשב וריכוז, האם התופעות הן כאלו חזקות ? מבחינת כדורים שבשוק האם הכדור הזה ממכר ? והאם התחליף שלו איכותי באותה מידה

  13. מאת נורית:

    עד לפני 6 ימים נטלתי ויאפקס300 מלג+אדרונקס80מלג+דפלפט600מלג.אני בת56 מאובחנת מזה כ10 שנים כסובלת ממניה דיפרסיה.מזה 6 ימים הטיפול שלי הוחלף לוולבטריןxr150מלג +דפלפט כרונו 1000מלג. האם הטיפול שניתן לי כיום יעזור לי? והאם הפסקת התרופות הקודמות (ויאיפקס)לא היו צריכות להיפסק בהדרגתיות? תודה

  14. מאת ירדן:

    אמא שלי בת 84 נוטלת וולבוטרין 33 מ"ג מזה 5 שנים , באחרונה חלה התדרדרות במצבה הנפשי והיא בדכאון , הרופא יראה אותה רק אחרי החגים.
    בשבוע האחרון החל גירוד ופריחה בעיקר בידיים ובאזור החזה , האם זה מהוולבוטרין? אפם שכחה לקחת כדור פעם אחת מה לעשות? אודה מאוד על תשובה מהירה
    תודה

  15. מאת הדס:

    היי,אני לוקחת וולבוטרין 150 מ"ג מזה 3 שבועות..
    טופלתי בעבר במגוון ssri בעיקר בגלל חרדה והתקפי חרדה, לרב התרופות ממשפחה זו לא עזרו או לא הביאו לשיפור מספק…. התרופה האחרונה שטפולתי בה היתה SNRI ויאפקס במינון 225 מ"ג , אבל למרות שהיתה הטבה בחלק החרדתי של הבעיה חלה התדרדרות הדרגתית במרכיב הדכאוני בבעיה שלי (את הויאפקס נטלתי כ- 3 שנים כשהמינון הראשוני היה נמוך 75 מ"ג, ובהדרגה הגעתי לאורך השנים ל 225 מ"ג)..
    כעת אני סובלת מדיכאון חריף, ומחכה לראות אם הוולבוטרין יעזור..
    תוך כמה זמן בממוצע הוולבוטרין מביא לשיפור משמעותי? קראתי מגוון תגובות והסברים בנושא, וברור לי שזה אינדיבידואלי.. אבל אני ממש מחכה לראות את האור בקצה המנהרה…

  16. מאת קרן:

    היי הדס
    גם אני התחלתי מואיפקס וניסיתי לעבור לוולבוטרין
    לצערי זה גרם לי לכאבי עיניים , הרגשתי שהן עומדות לצאת לי מהחורים
    ודווקא השיפור במצב הרוח היה ממש בתוך כמה ימים
    וגם ממש לא הייתי רעבה שזה מעולה לגיזרה
    הלוואי והייתי יכולה לקחת את זה
    יש לי אני חושבת עוד 2-3 קופסאות בבית שעדיין בתוקף והכדור הזה יחסית יקר, אני יכולה לתת לך במתנה, חבל שזה יאבד את התוקף ולא יהנו מזה
    צרי קשר
    pinkmyride2013@gmail.com

  17. מאת נחום:

    האם התרופה ממכרת?

  18. מאת ירדן לוינסקי:

    @נחום, לא ידוע לי על התמכרות. התייעץ עם מי שרשם לך את הטיפול

  19. מאת אורטל:

    היי. התחלתי וולהטרין כרגע חצי עדור כלומר 75 מג כשבועיים עכשיו הרופא אמר להעלות לשלם. יש לי ערנות גהוהה וחובר שקט. והחרדות גברו. האם התחושות האלו יתעצמו כשאקח כדור שלם?

  20. מאת ירדן לוינסקי:

    @אורטל, בהחלט יתכן . אבל לא בטוח. תנסי ומקסימום תפסיקי

  21. מאת עוז שולמית:

    היי
    אני מטופלת מזה כ 8 שנים בציפרלקס 15 מג ובלילה אני לוקחת קלונקס 1 מג.ואני מרגישה מצוין
    אממה בשלוש השנים האחרונות ממש התנפחתי עליתי במשקל וזה מציק לי.הציעו לי לקחת וולבטרון בנוסף לציפרלקס בטענה שזה מנטרל את כל התופעות הלווי.
    אני לוקחת מזה כשבועץ
    האם זה נכון?
    אני רוצה להפסיק את הטיפול כיצד אני עושה זאת
    אנא תשובתך
    תודה רבה

  22. מאת רונצ':

    היי, אני השתמשתי בוולבוטרין וממש ירד לי התיאבון, זה היה ממש טוב, לצערי הרגשתי שהעיניים שלי יוצאות מהחורים ונאלצתי להפסיק, הלוואי והייתי יכולה להמשיך איתו

  23. מאת רוני:

    היי ירדן, איזה באסה שכל שאלה קטנה שיש לי לפסיכיאטר המטפל אני צריכה לשלם 120 ש"ח לפגישה, מזל שיש אותך!!!
    אשמח אם תוכלי לענות לי.
    הפסיכיאטר שלי בזמנו רשם לי וולוובטרין וניסיתי והוא היה פשוט פגז, נהייתי אנרג'ייזר!! הייתי שמחה והיו לי מלא אנרגיות!! הבעיה שהתחלתי להרגיש שהעיניים שלי עוד שנייה יוצאות מהחורים ופחדתי שאני הולכת להתעוור אז נאלצתי להפסיק עם זה.
    אני מטופלת בוואייפקס וזה לא משהו אבל כבר אין לי כוח לשנות, בכל אופן העניין הוא שתופעה שיש לי מהוואייפקס היא שישנם לילות שאני פשוט מתעוררת רטובה מזיעה, ברמה שהמיטה ואני, אפשר לסחוט אותנו. כבר התרגלתי לעניין הזה ואני מחליפה מצעים מלא, הבעיה היא שבימים שזה קורה לי אני קמה פשוט הפוכה לגמרי, הגוף מאבד נוזלים ואני מגיעה לעבודה חסרת אנרגיות ולא משנה כמה קפה אשתה זה פשוט לא עוזר. אז פתאום עלה לי רעיון אולי באופן חד פעמי אקח בימים האלה את הוולווטרין, ניסיתי הבוקר, וזה פשוט מדהים, ממה שאני חופרת לך פה את כבר יכולה להבין שאני סופר אנרג'ייזר היום.
    השאלה שלי- האם זה מותר? לקחת את הכדור הזה בצורה חד פעמית ולא בצורה מתמשכת כמו שנהוג בכדורים הפסיכיאטריים? דבר נוסף- בעיקרון מה שהיה לי בבית ולקחתי הבוקר,פג תוקפו ביוני 2015, חושבת שאני אמות מזה?

  24. מאת נני:

    שלום..
    התחלתי טיפול לפני 4שנים בפרוזאק 20 מ""ג עם קסנקס xr לפי הצורך לפני כ5 חודשים החליפו לי טיפול לציפרלקס 20 מ'ג ביום וקלונקס עד 2 ביום 0.5
    אני 4 חודשים בתחושת ריקנות ולא מוצאת את עצמי. התקפי בכי וחוסר שמחת חיים וחוסר מוטיבציה .היתי היום אצל הפסיכאטר כדי לקבל טיפול חדש והיא המליצה על וולבוטרין 150 מג ביום כדור אחד בבוקר. רצעתי לשצוע את העצה שלך האם עדיף לחזור לפרוזאק או להחליף לוולבוטרן. ?
    מאוד חשוב שלי שאוכל שוב לחזור לשמחת חיים שלי ולא לשקוע בעצב בדיכאון ועייפות תמידית ולמוצא באמת תתרופנ שמתאימה .מה לפי דעתך יעיל יותר?

  25. מאת קובי:

    העצה שלי, תנסי לקחת וולבטורין חצי כדור בבוקר 75 מילגרם וחצי כדור ציפרלקס 5 מליגרם גם בוקר גם ערה השילוב בין השניים יחזיר את המצב רוח וחוסר הביטחון השקט הנפשי וירגיע כאבים ( טיול לחול גם יעשה עבודה טובה לדוגמא תאילנד) במיוחד שמה תרגישי בהתרוממות הנפש והמצב רוח לא פסיכיאטר אך נוטל כבר שנים ומכיר היטב את בעייתך.

  26. מאת מיטל:

    שלום רב,
    טופלתי בהרבה ניסיונות של כדורים נוגדי דכאון, רוב הכדורים עשו לי עלייה בתיאבון וירידה בחשק המיני. לפני שנה החליפו לי לוולבוטרין 150 מ"ג כל יום וכיום בעקבות שיפור וכן שהוולבוטרין עשה את שלו (לא עזר ברבה). אני בתהליך גמילה, שבועיים כדור לסירוגין, 3 כדורים במשך שבוע, פעמיים למשך שבוע ועוד כדור אחד למשך שבוע ואז להפסיק בכלל. בדקתי בכל מקום אפשרי ולא ראיתי תופעות לוואי של גמילה מוולבטורין. האם הגמילה יכולה להוריד לי בחזרה את החשק המיני ועלייה בתיאבון?

  27. מאת ליאת:

    הי
    מה תהליך הגמילה מכדור וולבוטרין במינון נמוך? לוקחת מזה שלוש שנים. מרגישה מצוין למעט התקפי יובש בפה מידי פעם (מטריפים). הפסיכיאטרית שלי אמרה שאם יש רצון להפסיק פשוט מפסיקים. האם נכון? ללא הדרגטיות? והיא גם אמרה שזה כדור " לכל החיים". יש נזק אם מפסיקים? כשהתחלתי לקחת הייתי בדאון בעקבות פרידה קשה מבן הזוג. אודה לתשובות: 1. צריך הדרגתיות בגמילה? 2. אם ממשיכים לקחת יש נזק? 3. אם מפסיקים איזה תופעות צפויות?
    תודה רבה

  28. מאת אחד:

    לפי ויקיפדיה דופק מהיר היא תופעת לואי ידועה אך נדירה של וולבוטרין. הכרתי אישית מישהי שחוותה את זה.

  29. מאת אור:

    החליפו לי ויפאקס בוולבוטרין ואני מרגישה לא טוב , כמו חרדה מתגברת וכאבי גוף , לקחתי ואבן ,האם זה עוזר? הפסיכאטרית אמרה לי לעבור יום אחרי כדור ולא בהדרגה.

  30. מאת חימולון:

    האם לוולבטריין יש תופעת לוואי של עצבים וכעסים מיותרים האם זה מעיד על מינון יתר או פחות

  31. מאת טלי:

    סקרנית לשמוע מה עברת מאז נוכח העובדה שאני עוברת דברים דומים כיום

  32. מאת ברה:

    שלום לך,
    התחלתי לקחת פעם ראשונה בחיי כדור פסיכיאטרי וזה לאחר הרבה מחשבות פוחדים.אני מאובחנת הפוסט טראומה.בדכ אני אישה פעילה עם מלת חיים משתנה והרבה ספורט.רוב הזמן אני בבדידות נוראית ומרתקת אותה אשת חברה.בתקופה האחרונה החרדות והפחדים חוסר השינה החמירו.
    אני מקבלת viepax xr 75 כבר חודשיים שלא עושה לי טוב.האישונים מורחבים, קצת ביעוטים בלילה עייפות נוראית הוסיפו לי וואבן ללילה.
    החלפתי פסיכיאטרית והיא נתנה לי מרשם חדש לכדור בשם bupropion hcl 150
    בנוסף ויפאקס 75 מ"ר מאחר ואמרה שצריך להוריד את מהויפאקס בהדרגה(אני לא מעוניינת להמשיך עם הויפאקס)
    חייבת לציין שהגעתי לכל עיניין הכדורים בעקבות בעיות קשות בתחום העיניים.שהיו מתנפחת , שורפות, דומעות וכואבות.ושום בדיקת אלרגיה לא מצאה את הבעיה.
    לכן החליטו לתת לי את מהויפאקס שלא עושה לי טוב.
    לגבי הכדור bupropion לפי מה שקראתי כאן הוא גורם ללחץ בעיניים.
    איך אני יכולה לרדת מהויפאקס ללא כדור אחר האם זה אפשרי?
    בנוסף נתנה לי הפסיכיאטרית
    חומצה פולית, ויטמין by,b12,b1
    שלא הבנתי מה כל הכדורים יחד.
    האם יש לך פיתרון עבורי.
    תודה רבה
    שבת שלום
    ברא

  33. מאת ירדן לוינסקי:

    @ברה, אני בוודאי שלא יכול לתת לך יעוץ אישי בלי לדעת שום דבר עלייך, זה לא רציני. מציע שתשבי עם הרופאה שלך ותבקשי הסברים על תכנית הטיפול.

  34. מאת דניאל:

    שלום. במשך כ8 שנים לקחתי ויפאקס עזר לי מאד. מצב רוח טוב. וללא עצבנות יתר ממנה סבלתי קום ביקשתי מהרופא להחליף בעקבות ירידה בחשק המיני. מזה כ10 ימים אני לוקחת וולבורין מינון 150 מג ולא מרגישה כל שינוי. עצבנית ובלי מצב רוח. מה דעתך? לחזור לייפאקס?

  35. מאת רחל:

    אני בת 71 והפסקתי ציפרלקס לאחרונה .
    רופא המשפחה המליץ לי על וולבוטרין 150
    כבר שנתיים אני מקבלת זריקות אקזולייר לאורטוקריה.
    לאחרונה ירדתי למינון של זריקה אחת כל 6 שבועות.
    אני ממש חוששת שעם השימוש בוולבוטרין האורטוקריה תחזור.
    אשמל לתשובה
    רחל

  36. מאת אסף:

    שלום ד"ר לוינסקי התחלתי לקבל וולבטרין 150 מג היות וברינטליקס סרוקסט ציפרמיל וסימבלטה לא עזרו לי
    השאלה שלי היא האם הכדור הוא גם מקל על חרדות בנוסף?
    תודה רבה על תשובתך

  37. מאת קרן:

    שלום ד"ר, שאלה כללית לגבי וולבוטרין. מה ההנחיה המקובלת לעניין גמילה מהתרופה במינון הנמוך ביותר שלה (150מ"ג) לאחר תקופת שימוש קצרה בת חודש?

  38. מאת אסתי:

    לא מצליחה להגמל מויפאקס. הוולבטרין כבר בגוף וזה בסדר. ירדתי ל 75 ויפאקס . שמפסיקה ביכלל יש לי כמו לונה פארק בראש

  39. מאת שם בדוי:

    היי אסתי, גם אני לא מצליחה להיגמל, הפכתי כשניסיתי להיות מפלצת מרשעת, צריך ללכת למכון גמילה אבל מי יכול לעזוב את העבודה לתקופת הגמילה?

  40. מאת רינה:

    שלום,
    אני לוקחת וולבטרין כבר 3 שבועות ומרגישה , מועקה רוב היום. רק בערב יש שיפור מסויים.
    לפני כן קיבלתי סיפראלקס , גם ללא הצלחה רבה במשך 4 חודשים, גם קלונקס.
    בא לי להפסיק את הוולבטרין, בבת אחת. האם זה אפשרי?
    אם אקח חצי כדור קלונקס במקרה והרגיש לחץ , זה יעזור לי להרגיש רגועה?

  41. מאת ירדן לוינסקי:

    @רינה, הכל אפשרי. השאלה האם זה מומלץ, והתשובה שלילית. ממליץ לך להתייעץ בצורה מסודרת עם איש מקצוע ולא אצל מישהו שלא מכיר שום דבר על מצבך האמיתי.

  42. מאת דליה:

    שלום , אני מאובחנת בדיכאון וחרדה מזה כמה שנים בעבר טופלתי בויאפקס שעזר לי , ובמשך השנים האחרונות סימבלתה 120 שלא מנעה את הטריגר האחרון לצערי.כעת לוקחת וולבוטרין xr 150כשבוע ויש לי כאבים בכל הגוף ודופק מהיר. תוך כמה זמן ניתן לראות הטבה בהרגשה ?? נואשת

  43. מאת ישי:

    שלום ד"ר
    לקחתי עד לפני כחודש ציפרלקס במינון 20 מ"ג שלא עזר לי. הפסיכיאטר אמר לי לעבור לוולבטרין מינון 300 מ"ג וכך עשיתי עבר כמעט חודש מאז שהתחלתי וזה לא עוזר ואני מרגיש רק יותר כאבי ראש סחרחורות וקושי להירדם מה לדעתך יכול לעזור?

  44. מאת עדי:

    אני בעלת מאניה דיפרסיה חבילת אישיות גבולית וסובלת מכל מני חרדות באופן די קשה.
    החלטתי לנסות להפסיק לעשן ואני יודעת שאקח זיבן נוסף על כמות התרופות שאני לוקחת.הפסיכיאטר שלי אמר שיש סיכוי שהזיבן יגרום לי למאניה משום שהוא מעורר. ..
    מה דעתך על זה?

  45. מאת ירדן לוינסקי:

    @עדי, אני בטח לא יכול ליעץ לך בנושא תרופתי מבלי להכיר את כל הרקע הרפואי. כדאי להקשיב למי שמטפל בך.

  46. מאת מעיין:

    שלום, התחלתי טיפול בוולבוטרין xr 150 מג, האם שבוע ראשון של הטיפול עשוי לכלול תופעות לוואי שיעברו בהמשך? היום השני לטיפול ואני סובלת מכאבי ראש ולא מצליחה להרדם.

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.