מרשם לתרופה + מרשם לאפליקציה

העובדה שיש לנו גישה כמעט חופשית למידע רפואי מהווה את אחד מהשינויים התרבותיים הגדולים ביותר בארבעים השנה האחרונות בתחום הרפואה, ולא רק בעבור הרופאים. יש אינסוף תוכן רפואי שם באינטרנט. חלק ממנו מצויין, חלק ממנו בסדר, וחלק סתם גרוע. חלק מהמידע הרפואי הזה הוא גם שלנו, אישי.

גוגל לא יכול לעזור לנו, כי גוגל לצערנו לא יודע לבחון איכות של מידע רפואי. רוב האתרים שתמצאו בגוגל כשתחפשו לדוגמא חרדה הוא מידע שיווקי, וחלק מהאתרים האם אתרים שיווקיים של SEO שמטרתם לקדם אתרים אחרים בכלל, והם שכפול של תוכן אחר עם החלפות מילים. אבל הגולש המזדמן שנמצא בעצמו בחרדה, לא יודע איך להבחין בין מידע אמין למידע פחות אמין. גם אנשים משכילים מתקשים להפריד בין הררי המידע.

אני מאמין שהתפקיד שלנו, של הרופאים, הוא לעזור למטופלים שלנו לשחות בים המידע ולנווט אותם למידע האיכותי ביותר והרלוונטי ביותר שקיים ברשת וזמין עבור כולנו. אולי אפשר לקרוא לזה אינפו-תרפיה.

העתיד כבר כאן

אנחנו צריכים לשלוח אתכם למידע האיכותי ביותר והרלוונטי ביותר. לקרוע את הדעות הכי חשובות ולהגיע לכלים הטובים ביותר בהם אתם יכולים להשתמש כדי לנהל את הבריאות שלכם בצורה הטובה ביותר. זה תפקיד חדש וחיוני שהרופאים חייבים לקחת על עצמם אם הם עובדים בעידן הרשת.

כדי לפתח את זה, צריך כלים שמחברים בין מה שהרופא שלך חושב שרלוונטי עבורך בכל רחבי האינטרנט, לבין מאגר המידע הרפואי האישי שלך. זה כולל את הבעיות הרפואיות שלך, את בדיקות הדם שלך מתוך המערכת של קופת החולים, וגם הסברים שונים שקיימים באתר של קופת החולים אבל זה לא מספיק. לדעתי הכלי הזה צריך גם לכלול קישורים למאגרים חיצוניים ואתרים של גופי מידע מתחרים.

עוד דבר: אנחנו צריכים להתחיל לרשום אפליקציות למטופלים שלנו. אני מדבר עם מטופלים שלי על פעילות גופנית ועל תזונה, על הרגלי שינה ועל טיפול פסיכולוגי. מדוע שלא נרשום להם אפליקציה שעוזרת להם לנטר את החרדה שלהם או את המיגרנה שלהם? אם זה לא עוד כלי שנועד לשמור על הבריאות של המטופלים שלנו?

יש אפליקציות טובות וגם אפליקציות גרועות. באפסטור יש כבר עשרות אלפי אפליקציות רפואיות. מי יכול לומר באיזו אפליקציה כדאי להשתמש? ה FDA טרם התחיל לעשות עם זה משהו רציני, אבל הוא היה צריך מזמן. בנתיים, אנחנו יכולים לתרום את חלקנו.

כן, מרשם רפואי לאפליקציה. ברוכים הבאים לעתיד.

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

מאיר: אני מקבל טיפול של אסקטמין במשך שנתיים התרופה עבדה טוב.מזה כשבוע אני מתחיל להרגיש שוב תופעות של דיכאון.מבקש...

מיקה: שלום,בת שלי בת 12, גבוהה, שוקלת 55 ק״ג, עם הפרעות קשב. התחילה עם אטנט שהיה מלווה בתופעות של נדודי שינה. החלפנו...

ניר: מעניין אבל חולק עליך בעניין הסיבות למה שתיארת. פחד המוות קיים אצל חלק יותר וחלק פחות אבל אצל יותר ויותר יש רצון...

חיים: הי אני כבר כמה שנים נהנה מאד לקרוא את מאמריך, אבל לאחרונה זה נהייה מאד קשה לקריאה, בגלל כל הסימנים האלו\ה... אני...

Amikam Salant: סקירה מרתקת !! תודה לך ד"ר ירדן לוינסקי על חוכמת החיים שלך !! בהערכה , עמי סלנט

שלומית אלחנני: אנשים חזקים יכולים להרשות לעצמם לפנות שימת לב, זמן, לאחרים - מתוך בחירה. אנשים חזקים שמים לב למה שנחוץ להם לשמר -...

תהילה: שלום וברכה! אני מקלפת את השפתיים כבר מגיל 5 ואני בת 37 מה יכול לעזור לי?????????? תודה!!!!!!!!

דוקטור יארינג: הצלחת לקלוע בכל סעיף, מזלי שאני מצליח לקרוא את הכותרות ולא להכנס לתוך הכתבות בעיתון, אין לי פייס/אינסטה/איכס או...

תגובות

תגובה אחת לרשימה ”מרשם לתרופה + מרשם לאפליקציה“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת נילי אושרוב:

    לעניות דעתי הבלתי קובעת – אפליקציה ידידותית מחובקרת לקישורים נוספים ושימת דגש על הבחנה בין פרסומת לתוכן מקצועי – עשוייה להיות בעלת פוטנציאל עצום עבור מטופלים.
    בהצלחה,
    נילי אושרוב

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.