מדיניות התשובות שלי באינטרנט

אני מנהל את הבלוג הזה ואנשים שואלים אותי שאלות דרך מנגנון התגובות, אני מקבל מיילים עם שאלות ואני לפעמים מקבל שאלות גם דרך הפרופיל שלי בפייסבוק או בטוייטר.

מדוע אני לא עונה לשאלות ספציפיות?

לכל מי שפונה אלי דרך האתר יש שאלה חשובה או דחופה שהוא מחפש לה פתרון. חלק רוצים לדעת איזו תרופה לקחת, אחרים שואלים מהי האבחנה שלהם ויש כאלו ששואלים איזה מינון מתאים להם. אלו שאלות ספציפיות שדורשות תשובה ספציפיות. הבעיה היא שאני לא יכול לענות על שאלות כאלו בלי לדעת הרבה יותר על השואל, על הרקע הרפואי שלו ועל מצבו הנפשי.

גם בפגישת יעוץ חד פעמית של 50 דקות הפסיכיאטר לא מכיר את כל המידע שקיים על המטופל, אבל הפגישה יכולה להתנהל כך שאם עולה תהיה או יש רמז למשהו שיכול להשפיע על האבחנה או הטיפול ניתן לבדוק אותו לעומק ולכן הסיכון לטעות קטן יותר. המצב האידיאלי הוא הכרות וטיפול מתמשכים שבו הרופא יכול להכיר את המטופל הכרות מעמיקה ולכן לתת טיפול טוב יותר.

לכן מדיניות התשובות שלי לפניות דרך האינטרנט היא כזו:

  • שאלות כלליות כמו "מה זו חרדה?", כמה זמן עובר עד שציפרלקס משפיע?" או "איך אפשר לעזור למישהו שסובל מדיכאון" יקבלו תשובה שהיא מקיפה אך כללית.
  • שאלות ספציפיות כמו "האם מתאימה לי התרופה סימבלטה?", "אלו הסימפטומים שלי (עם פירוט) ומה אתה חושב האבחנה שלי?" או "האם המינון הזה מתאים לי". לא יקבלו תשובה ספציפית, ותופנו להמשך בירור וקבלת תשובה ספציפית אצל רופא פסיכיאטר או פסיכולוג.
  • לאנשים שפשוט לא מסוגלים להגיע למרפאה שלי אפשר לקבל יעוץ באינטרנט אצלי בשאלה ספציפית, גם בלי להגיע לפגישה בקליניקה אבל רק לאחר פגישה מסודרת שנקבעה מראש באמצעות שיחת וידאו בסקייפ. טיפול באינטרנט הוא כלי נפלא ומומלץ להתגבר על מגבלות של מרחק, זמן ומקום. הפגישה הזו היא בתשלום.
  • אפשר לקבוע פגישה אצלי בקליניקה ולקבל תשובה לכל שאלה. הפגישה הזו בתשלום.

 

אבל אני רוצה תשובה דחופה!

אני לא נמצא כל הזמן ליד מחשב, וגם כשאני ליד מחשב אני לא תמיד נכנס לבלוג ועונה לשאלות. אם אתם צריכים תשובה באופן דחוף תקבעו פגישה בהקדם עם פסיכיאטר. אפשר גם לקבוע פגישה אצלי.

ומה אם מישהו ישלח אלי מכתב בדואר אלקטרוני, עם כל התיק הרפואי שלו?

הזמן של כולנו יקר עבור כל אחד מאיתנו. אין לי זמן פנוי לשבת ולקרוא מכתבים של 4 עמודים באינטרנט על מנת לתת לאנשים שאינני מכיר יעוץ. כשאני לא עובד או כותב באינטרנט, אני נמצא עם המשפחה שלי. וגם צריך לומר זאת מבלי להתבייש: אני עובד קשה, מקפיד ללמוד כל הזמן ומאד חשוב לי להקדיש את מלא תשומת הלב שלי למטופלים שלי. אם מישהו רוצה יעוץ פרטי הוא צריך לשלם עבור הזמן שלי.

אם מישהו רוצה לשאול אותי שאלה חשובה בנוגע לאבחנה, לטיפול או לכל דבר שקשור בפסיכיאטריה אפשר לפנות אלי .

  • ניתן לשלוח אלי דואר אלקטרוני אל info@resolution.co.il
  • ניתן לקבוע תור אלי למרפאה דרך מרכז רזולוציה באתר http://www.resolution.co.il
  • ניתן לקבוע תור באמצעות מספר הטלפון 03-6919961

 

למידע נוסף בסוגיית טיפול באינטרנט (רפואת מסדרונותהתייעצות באימיילקשיי תקשורת)

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

פלונית: יש לי גיסה שנכנסה לדיכאון לאחר הלידה של הבת שלה ובייחוד לאחר שקיבלה איבחון על כך שהיא על הרצף האוטיסטי (הבת). ...

יעקוביאן חנוך: אני סובל שנים מכאבים כרוניים קשים בפלג גוף תחתון במיוחד ברגליים יש פריצות דיסק נירולג קבע פגיע עיצבית קשה...

יעל: שלום רציתי לדעת האם וולבוטרין גורם להשמנה? התחלתי לקחת לפני שבועיים, מיד שיפור במצב רוח, שיחסית יותר טוב, אך...

אני: מערכת החינוך בעיקר מתעלמת מהפרעת קשב, אלא אם במקרה דרך הביטוי שלה היא קושי במקצועות רבי מלל. ע"ע "לקות ללמידה"...

גראס: יש אנשים עם נטיה לפתח פסיכוזה, ברגע שישתמשו בגראס זה יעורר את הנטיה, מקרוב ראיתי את הקשר הישיר בין עישון גראס...

יצחק ויסברג: שלוםוברכה אני חושב שהקושי האמיתי שלי זה הפרעת קשב והפסיכולוג והפסיכטאר אומרים שזה אובססייה וא סי די מה אתה...

ליליטה: איך ניתן להיגמל מוולבוטרין בצורה הדרגתית אם אסור לחלק את הכדור?

נעמה: תודה על המאמר המרתק! כמה פרפקציוניסטי זה מצידי שמצאתי 2 מילים עם טעויות סופר במאמר ‍♀️ הן לא מפריעות לרצף...