עוד כמה טיפים לשיפור היעילות אצל אנשים עם הפרעת קשב

כמו שאתם בוודאי יודעים, אנשים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז סובלים מקשיים בתפקודים ניהוליים, ולכן גם מתמודדים עם בעיות בהתארגנות, בתיעדוף ובהתנהלות יומיומית.

כדי להיות יותר פרודוקטיבים לא חייבים לעבוד יותר שעות. כדי להיות יותר פרודוקטיבים צריך לנצל את הזמן שיש בצורה טובה יותר ומאורגנת יותר וזה הרבה יותר חשוב מלהשאר בעבודה עוד כמה שעות או להגיע לפני כולם (למרות שלעבוד בשעות בהן יש פחות הסחות דעת זו גם שיטה לא רעה לשיפור היעילות של אנשים עם הפרעות קשב) אז אספתי עוד כמה הצעות שאולי יתאימו לכם. על התאמת הטיפים לאורח החיים הספציפי שלכם, כדאי לעבוד עם מאמן מנוסה בעבודה עם אנשים שסובלים מהפרעת קשב.

1. הכינו את תוכנית העבודה בסוף היום הקודם.
אנשים רבים מתחילים את יום העבודה שלהם בקריאת דואר, הכנת תוכנית עבודה, גלישה באינטרנט ושיחות עם עובדים אחרים. כל זה לוקח זמן ומסיח אתכם ממה שאתם באמת צריכים לעשות, ואנשים עם הפרעת קשב מוצאים את עצמם לפעמים כבר בצהריים לפני שהם התחילו לעבוד, למרות שהם כבר שלוש -ארבע שעות בעבודה. אפשר להתגבר חלקית על הבעיה בכך שבסיום יום העבודה תכינו מראש במשך חמש-עשר דקות רשימה של המטלות שאתם צריכים לעשות למחרת. כשתגיעו בבוקר, יהיה לכם מייד ברור מה צריך לעשות. (זה לא משהו שצריך להכנס ליומן, אלא רשימה של דברים שצריך לבצע)

2. אל תבטיחו יותר מדי
רוב האנשים מעריכים בהגזמה את היכולת שלהם לבצע משימות בזמן נתון. כתוצאה אנחנו מבטיחים לממונים, למשפחה ואפילו לעצמנו שנצליח לעשות עוד משהו אחד. בטוח. כשאנחנו מבטיחים דברים שאנחנו לא יכולים לעשות, אנחנו רק מגבירים את הלחץ על עצמנו. אני ממליץ לאנשים לא להבטיח יותר מדי, וכך כשהם עובדים קשה הם יצליחו לעקוף באופן קבוע את היעדים שהם מציבים לעצמם.

3. תאחדו מטלות.
אם אפשר, תנסו לאחד מטלות דומות לרצף של פעולות בזמן מסויים ביום. אם אתם צריכים לבצע מספר שיחות טלפון, תעשו אותן ברצף. אם אתם צריכים לחפש מידע באינטרנט, חפשו את כל סוגי המידע בשעה שקבעתם. גם ככה קשה לנו לעבור מסוג מטלה לסוג מטלה, וכך הסיכוי שתקפצו ולא תסיימו את המטלה יצטמצם. אם בחרתם לעבור על אימיילים בבוקר ובצהריים, שאר הזמן יופנה לסוגי עבודה אחרים.

4. תקבעו מטרות
מטרות יכולות להיות מטרות לשבוע, לחודש וגם לשנה. המטרות האפקטיביות ביותר הן אלו שהן ברורות ומצורף להן תאריך סיום. אם כותבים את המטרות האלו בדף, אפשר גם לבדוק את ההתקדמות שלכם ביחס למטרות לאורך זמן. אפשר גם להשתמש באפליקציות או ביומנים יעודיים שמאפשרים תצוגה קבועה של המטרות.

5. תנו לעצמכם טפיחה על השכם.
מחקרים רבים מראים שאם אנחנו מקבלים משוב חיובי על משהו, יש לנו נטיה לעשות זאת שוב ועם מוטיבציה גבוהה יותר. לעומת זאת משוב שלילי לא בהכרח משפר את היעילות והתפקוד. לכן בכל פעם שביצעתם מטלה וסיימתם, תנו לעצמכם פרס. זה לא חייב להיות פרס חומרי. מספיק שתשימו לב לכך שסיימתם את המטלה ותגידו לעצמכם "כל הכבוד, הנה עוד מטלה שסיימתי". אם זה פרוייקט שסיימתם או הצלחתם להגיש את המסמך בזמן, אתם יכולים לפרגן לעצמכם משהו כמו הפסקת הליכה בפארק או ארוחת צהריים עם חבר. מה שחשוב הוא להכיר בהצלחות שלכם ולא רק בכשלונות.

6. תבנו לעצמכם פרוטוקולים.
ברוב העבודות יש דברים שחוזרים על עצמם. לדברים האלו יש גם שלבים שחוזרים על עצמם. תקדישו מעט מזמנכם ותבנו פרוטוקול עבודה לסיטואציות האלו. כך שבפעם הבאה שתגיעו לפרוייקט דומה, תדעו מה צריך לעשות. לא צריך פרוטוקול לכל דבר ולא צריך להתקע על הפרוטוקולים בצורה אובססיבית. אבל ברגע שהמטלה ומשימות המשנה ברורות, כך גם הסיכוי שתסיימו את הפרוייקט גדול יותר.

אם יש לכם עוד טיפים, זה המקום להוסיף אותם! אגב, יש עוד הרבה טיפים מעשיים בספר 168 שעות של הפרעת קשב.

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

כ.ד.ז: מגיע הרגע שאין ברירה אי אפשר לבד תודה על החיזוק

מזל ר.: נושא מעניין. אני לא יודעת מה הייתי עושה אם הייתי במצב כזה. אבל אני מכירה הרבה מתמודדי נפש שההתמודדות שלהם...

אסתי: האם ניתן ליטול אטנט לבעיות קשב וריכוז כשנוטלים קלונקס, האם יש להפסיק את הקלונקס לפני תודה

סני גורדון בר: מבקשת לדעת עבור בת משפחה בחו"ל האם אפשר לקבל קשר לפסיכיאטר ישראלי או דובר עברית בברלין שיכול לתת טיפול...

אור: המטפל מביא את עצמו לטיפול . את החוויות שלו , את הרגישות, החכמת חיים, הנסיון ועוד, לבינה אין את זה . פשוט אין . ...

טולידו רות: ברצוני להפסיק לקחת מירו 30 ופובוקסיל 50. האם הפסקה הדרגתית כלומר לרדת אחרי שש,בועיים לחצי כדור ולאחר מכן לרבע...

אור: לאור מה שאתה כותב, כמטופלת לשעבר אצל פסיכולוגית מדהימה, וכאחת שמשתמשת בAI ליישומים שונים , אני לא חושבת...

נעמה: אנחנו לא "לפעמים" מכירים את הגוף שלנו טוב יותר מכל אחד אחר - אנחנו תמיד מכירים את הגוף שלנו הכי טוב. וחולים לא...

תגובות

תגובה אחת לרשימה ”עוד כמה טיפים לשיפור היעילות אצל אנשים עם הפרעת קשב“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת רונן:

    פשוט תודה.
    אני מתמודד עם הנושא כבר שנים, בדרגות שונות של הצלחה.
    תודה על התזכורת!

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.