שהטכנולוגיה לא תפריע ליחסים

יש אנשים רבים שפונים לטיפול כי הם רוצים לשפר את התקשורת שלהם עם בן או בת הזוג שלהם. הם מרגישים שאת רוב הזמן הם מבלים בנפרד, שהם מתרחקים או שהם לא מצליחים לתקשר כמו בעבר. יכול להיות שהם צודקים והטכנולוגיה משחקת בזה תפקיד משמעותי.

מחקר שפורסם לפני כשנה מצא כי אצל זוגות צעירים, הטכנולוגיה יכולה להפריע באופן משמעותי לכימיה המינית בין הצדדים. מחקר אחר מצא ששימוש יתר בטכנולוגיה (בהשוואה לפעילויות פנאי אחרות), מגביר משמעותית את החיכוכים וחוסר שביעות הרצון מהיחסים. נדמה לי שרובנו לא מופתעים מהממצאים האלו, ועדיין, אפשר לחשוב איך לצמצם את ההשפעה של טכנולוגיות מודרניות על מערכות היחסים שלנו. 

אל תשתמשו בטלפון שלכם למשהו שלא תוכלו לספר עליו לבן הזוג שלכם

לפעמים, זו לא הטכנולוגיה שמפריעה לזוגיות שלכם אלא חוסר האמון. אתם יכולים לתהות מה בן הזוג עושה כל הזמן שהוא מתעסק בטלפון שלו. למה הוא מחייך? במה הוא מתעניין כל הזמן? מה הוא יודע שאני לא?

סוג כזה של מחשבות יכול להכביד עליכם. הוא יגרום לכם לקפוץ למסקנות לגבי הזוגיות שלכם. לכן הפתרון הוא להביע את המחשבות שלכם בקול רם. לספר לבן הזוג מה אתם מרגישים ולבקש אולי לעשות הפסקה בשימוש בטלפון. באותה מידה, כדאי שתנטרו את אופן השימוש שלכם בטכנולוגיה כדי שבן הזוג לא ירגישו מנותקים. ספרו להם מה אתם עושים, ותנסו לשתף אותם כשאפשר. הימנעו מפעילות שיכולה לפגוע באמון שלהם.

השתמשו בטכנולוגיה בדרך שמחזקת את היחסים שלכם 

האם יש לכם תכנית טלויזיה שאתם אוהבים לראות ביחד? האם אתם מתכננים ערב שבועי לצפיה בסדרת נטפליקס? יש לכם חשבון משותף ברשת חברתית? האם אתם משתתפים יחד באיזה פורום אינטרנטי שעוסק בתחום עניין משותף שלכם? אלו רק חלק מהדרכים שאתם יכולים להעזר בטכנולוגיה כדי לחזק את הקשר שלכם, ומצד שני תנסו להמנע מהרגלים רעים אחרים כמו:

  • לבדוק את האימייל רגע אחרי שחזרתם מהעבודה. כדי לחזק את הקשר ביניכם, רצוי שכשאתם סופסוף נפגשים הזמן המשותף שלכם (ואפילו אם הוא קצר) יהיה ממוקד בחלק המשותף.
  • לבדוק את הטלפון בזמן ארוחה משפחתית. אולי כשגדלתם, ההורים שלכם ביקשו מכם לסגור את הטלויזיה בזמן האוכל, בדיוק מאותה סיבה. הנימוקים לא השתנו.

שימו גבולות לטכנולוגיה

אילו גבולות קבעתם לעצמכם בנוגע לזמן האישי שלכם ולזמן הזוגי? האם יש לכם יום ללא טלפון? אולי הגבלות על שימוש במסכים אחרי שעות מסויימות? 

אם אתם מוצאים שטכנולוגיה מפריעה לכם במערכת היחסים שלכם, שווה לערוך שיחה עם בן הזוג על איזה גבולות אתם יכולים להציב לטכנולוגיה כדי לשמר מערכת יחסים בריאה.

תעשו יותר פעילויות מהנות

למרות שלהשתמש בטכנולוגיה כדי לחזק את מערכת היחסים שלכם זה רעיון לא רע בכלל, נראה שפעילויות אחרות משותפות של פנאי הן הרבה יותר יעילות מלעשות משהו מול המסך. יש מחקרים שמראים שאנשים שפוגשים אנשים אחרים, עושים ספורט קבוצתי או הולכים להתפלל יחד, הם באופן כללי יותר שמחים מאנשים שעושים פעילויות פאסיביות כמו צפיה בטלויזיה או מנוחה. 

פעילות גופנית זה כמובן חלק מהסיפור. הנעת אצבעות זו לא פעילות גופנית שנחשבת כמשפרת את הבריאות הנפשית. 

בעזרת מאמץ קל ושינוי קל של דפוסי שימוש בטכנולוגיה, אתם יכולים להשיג אפקט חיובי על מערכות היחסים שלכם. ועכשיו ללחוץ על האיקס. 

 

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

מאיר: אני מקבל טיפול של אסקטמין במשך שנתיים התרופה עבדה טוב.מזה כשבוע אני מתחיל להרגיש שוב תופעות של דיכאון.מבקש...

מיקה: שלום,בת שלי בת 12, גבוהה, שוקלת 55 ק״ג, עם הפרעות קשב. התחילה עם אטנט שהיה מלווה בתופעות של נדודי שינה. החלפנו...

ניר: מעניין אבל חולק עליך בעניין הסיבות למה שתיארת. פחד המוות קיים אצל חלק יותר וחלק פחות אבל אצל יותר ויותר יש רצון...

חיים: הי אני כבר כמה שנים נהנה מאד לקרוא את מאמריך, אבל לאחרונה זה נהייה מאד קשה לקריאה, בגלל כל הסימנים האלו\ה... אני...

Amikam Salant: סקירה מרתקת !! תודה לך ד"ר ירדן לוינסקי על חוכמת החיים שלך !! בהערכה , עמי סלנט

שלומית אלחנני: אנשים חזקים יכולים להרשות לעצמם לפנות שימת לב, זמן, לאחרים - מתוך בחירה. אנשים חזקים שמים לב למה שנחוץ להם לשמר -...

תהילה: שלום וברכה! אני מקלפת את השפתיים כבר מגיל 5 ואני בת 37 מה יכול לעזור לי?????????? תודה!!!!!!!!

דוקטור יארינג: הצלחת לקלוע בכל סעיף, מזלי שאני מצליח לקרוא את הכותרות ולא להכנס לתוך הכתבות בעיתון, אין לי פייס/אינסטה/איכס או...

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.