איך אתם מתחילים את הבוקר?

בוקר טוב יכול להיות אחד הדברים שיקבעו את מהלך היום שלכם. אם אתם מתחילים את היום בצורה טובה, אתם קובעים את האנרגיה שתהיה לכם במהלך היום, וכדאי לשים לב לבוקר שלכם כי רוב האנשים הכי פרודוקטיבים וממוקדים בשעות הבוקר.

יש אנשים שכמובן מרגישים 'יעילים' יותר אחה"צ או בשעות הלילה. האמת היא שלפעמים זה נכון, אבל בעיקר בגלל ששעות הבוקר שלנו משובשות על ידי גורמים חיצוניים – ישיבות, מטלות ודברים אחרים שמפריעים לנו להיות פעילים. חלק גדול מהאנשים שמספרים שהם הכי יעילים בשעות הקטנות של הלילה, אם הם היו בודקים, היו מגלים שהם לא כל כך יעילים בשעות האלו.

בכל מקרה, גם אם אתם מתחילים את היום שלכם בשבע בבוקר וגם אם בצהריים, זו תחילת היום שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל את היום בצורה טובה יותר.

ארוחת בוקר

נכון, זה מאד מפתה להרוויח כמה דקות אם תדלגו על ארוחת הבוקר אבל יש לזה גם כמה חסרונות. מרבית המחקר התזונתי מראה שכדאי לאכול ארוחת בוקר מזינה כדי לשמור על הבריאות שלנו ועל מהלך יום תקין.

גם הגוף וגם הנפש שלנו זקוקים למזון בריא כדי לתפקד במיטבם, כך שאם נדלג על ארוחת הבוקר אנחנו פשוט נשאיר אותם בלי האנרגיה והמיקוד הדרושים להם כדי לעזור לנו להיות ממוקדים.

תתעוררו מוקדם יותר

מכירים את זה שאתם מתעוררים מאוחר, מתארגנים בלחץ ורצים להוריד את הילדים בבית הספר לפני שאתם טסים לעבודה ומגיעים באיחור, כשאתם מתוחים, לחוצים, עצבניים וחרדים שפיספסתם את הישיבה? כל הדברים האלו לא ממש עוזרים לכם להתחיל את היום נכון.

להבדיל, אם תקומו קצת יותר מוקדם יהיה לכם יותר זמן לארגן את המחשבות שלכם לפני שהיום מתחיל, יהיה לכם יותר זמן להערך לבוקר ולמטלות ולהתחיל אותו בצורה מאורגנת.

תישנו טוב

שינה קצרה או לא איכותית תוביל כמעט תמיד לכך שהבוקר שלכם לא יהיה איכותי. כל המחקרים מראים שאנחנו זקוקים לשינה איכותית כדי לתפקד במיטבנו. כך שהפתרון הוא ללכת לישון בשעה קבועה ומוקדמת מספיק, כך שתוכלו לישון לפחות 6-7 שעות בכל לילה. תמנעו מלצרוך לפני השינה אלכוהול, קפאין או מאכלים כבדים כי כל הדברים האלו פוגעים באיכות השינה.

תכינו בערב

כדאי לפנות את הבוקר משלל מטלות מיותרות שלא חייבים לעשות דווקא כשאתם ממהרים, כדי שלא יפגעו בהתחלת היום שלכם. למזלנו, רוב הדברים שאנחנו עושים בבוקר, אפשר גם לעשות בערב שלפני: אפשר להכין את הכריך או להכניס את ארוחת הצהריים לקופסה ולהשאיר במקרר. אפשר להכין את הבגדים שלכם ושל הילדים ואפשר לבדוק מראש איפה ומתי אתם צריכים להיות בבוקר.

ככל שיהיה לכם פחות על הראש בבוקר, כך הוא יהיה יותר פנוי לעסוק בדברים החשובים באמת.

סדר התארגנות קבוע

סדר קבוע עוזר לנו להיות יותר יעילים. אם תתרגלו לקום בשעה קבועה ולהתארגן בסדר קבוע, כל התהליך יהפוך למהיר ויעיל יותר, כך שתוכלו להתפנות לדברים חשובים יותר.ככל שתעשו את אותו סדר התארגנות לאורך יותר זמן, ההתארגנות שלכם תהיה חלקה יותר.

הבקרים הם חשובים מכדי שנשאיר אותם ליד במקרה ונבזבז אותם.

איך אתם מתארגנים בבוקר?

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

כ.ד.ז: מגיע הרגע שאין ברירה אי אפשר לבד תודה על החיזוק

מזל ר.: נושא מעניין. אני לא יודעת מה הייתי עושה אם הייתי במצב כזה. אבל אני מכירה הרבה מתמודדי נפש שההתמודדות שלהם...

אסתי: האם ניתן ליטול אטנט לבעיות קשב וריכוז כשנוטלים קלונקס, האם יש להפסיק את הקלונקס לפני תודה

סני גורדון בר: מבקשת לדעת עבור בת משפחה בחו"ל האם אפשר לקבל קשר לפסיכיאטר ישראלי או דובר עברית בברלין שיכול לתת טיפול...

אור: המטפל מביא את עצמו לטיפול . את החוויות שלו , את הרגישות, החכמת חיים, הנסיון ועוד, לבינה אין את זה . פשוט אין . ...

טולידו רות: ברצוני להפסיק לקחת מירו 30 ופובוקסיל 50. האם הפסקה הדרגתית כלומר לרדת אחרי שש,בועיים לחצי כדור ולאחר מכן לרבע...

אור: לאור מה שאתה כותב, כמטופלת לשעבר אצל פסיכולוגית מדהימה, וכאחת שמשתמשת בAI ליישומים שונים , אני לא חושבת...

נעמה: אנחנו לא "לפעמים" מכירים את הגוף שלנו טוב יותר מכל אחד אחר - אנחנו תמיד מכירים את הגוף שלנו הכי טוב. וחולים לא...

תגובות

תגובה אחת לרשימה ”איך אתם מתחילים את הבוקר?“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת yonatan:

    כתוב יפה , ניתן לזה ניסיון למרות שזה נשמע לא פשוט לאפשר תזמן בבוקר

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.