איך לנהל את החברים שלך בעבודה

אחד האתגרים הנפוצים ביותר במקומות עבודה הוא להתחיל לנהל את החברים שלך. יום אחד אתה בא לעבודה ואתה המנהל של החברים שלך שרק אתמול היו איתך בצוות. איך אפשר להתמודד עם הסיטואציה? איך מאזנים בין הצורך להשליט מרות ניהולית עם הרצון לשמור על החברות והיחסים עם אנשים שרק אתמול בילית איתם בשעות הערב. זה תמיד מצב עדין.

נניח שעבדתם קשה והצטיינתם במה שאתם עושים ואז בהנהלה החליטו שמעכשיו אתם ראשי צוותים או מנהלי מחלקה או פשוט ממונים לאחרים על היחידה שבה אתם עובדים בחודשים או בשנים האחרונות. מדובר במצב רגיש שרוב האנשים לא עוברים שום הכשרה והכנה מתאימה. שיחה עם המנהל הקודם או עם משאבי אנוש לא יהפכו אתכם למנוסים בניהול של החברים שלכם. איזה דברים כדאי לכם לזכור כשאתם עושים את המעבר הזה?

להיות רגישים בסיטואציה רגישה
ברור לכולם, גם לכם וגם לחברים שלכם, שמדובר בסיטואציה רגישה. אתם צריכים להתנהל בעדינות כשאתם מתמודדים עם חברים שעד אתמול צחקו ביחד איתכם על המנהל הקודם או שאולי הם נוטרים לכם טינה כי הם חשבו שהם בעצמם צריכים לקבל את הקידום. זו ההזדמנות להיות גמישים ולהשתמש בכישורים הבינאישיים שלכם כדי לשמור על מערכות היחסים שלכם תוך כדי שאתם מבססים את המנהיגות שלכם.

לבסס את האמינות שלכם
הדרך הטובה ביותר לבסס את המנהיגות שלכם ולהפוך אתכם למנהלים לגיטימים בעיני הכפופים אליכם היא להראות שההנהלה קיבלה החלטה נכונה בכך שהם מינו אתם לתפקיד. את זה אפשר לעשות על ידי קבלת החלטות נכונות ופעולות שמקדמות את הצוות או המחלקה. בצורה הזו אתם משייכים לעצמכם באופן מיידי הצלחה והצלחה מבססת את האמינות שכם בתור מנהלים.

תהיו הגונים יותר מאחרים
הגינות היא הדרך היחידה שבה תצליחו לנהל את החברים שלכם. בהתחשב בכך שאתם מסובכים במערכות יחסים חבריות עם העובדים שלכם, ושיש לכם גם מערכות יחסים קודמות עם העובדים שלא היו חברים שלכם, הרי שיש כאן תסבוכת גדולה מבחינה רגשית ולכן הדרך שלכם לחצות את שדה המוקשים הזה היא שכולם יראו שאתם הוגנים ולא מעדיפים את החברים שלכם על עובדים אחרים. הגינות הופכת אתכם לאמינים יותר בהחלטות שתקבלו.

תקבעו גבולות ברורים
ככל שתקבעו גבולות ברורים יותר וככל שתהיו ברורים יותר בכך שמערכת היחסים השתנתה כך יהיה קל יותר עבורכם להתנהל כמנהלים ולחברים שלכם להתנהל כצוות שלכם. לדוגמא, אתם יכולים להזמין אותם לשיחה ולהסביר להם בצורה ברורה מה הכללים והציפיות שלכם מהם. פעולה זו תיצור באופן מיידי הבנה שמשהו במערכת היחסים ביניכם השתנתה.

תיפרדו יפה
מערכות יחסים עוברות שלבים שונים אבל לא חייבות להסתיים. התהליך כולל מספר שלבים: בחירה – התחלה – העמקה – סיום. ברגע שמוניתם להיות המנהלים שלכם החברות עוברת לשלב חדש. אתם והחברים שלכם צריכים להחליט אם היא מתחילה מחדש בצורה שונה או שהיא מסתיימת ולא תחזור. מה שברור, הוא שמה שהיה כבר לא יהיה. אם הם לא מסוגלים להסתגל, אתם תאלצו להמשיך הלאה. אבל גם אם החברות מסתיימת, אתם ממשיכים להיות המנהלים שלהם – אז תתנהגו בהתאם. אתם לא בתיכון.

תקשיבו לצוות שלכם
הקשבה היא תכונה שמנהלים לא מעריכים תמיד. מנהלים נוטים לדבר יותר מדי ולהקשיב מעט מדי. בתור מנהלים חדשים, כדאי שתאספו כמה שיותר מידע על הסביבה ואיך הצוות שלכם מגיב ומתנהג כלפיכם. ככל שתקשיבו יותר ותפנו זמן להתבונן בצוות שלכם ואיך הוא מתנהג כך יהיו לכם יותר סימנים ויותר מושג מה קורה איתם.

המטרה היא הערכה ולא חברות
בסופו של דבר, אתם רוצים שהצוות שלכם יעריך אתכם על כך שאתם מנהלים טובים למרות שאולי בהתחלה הם היו ספקנים או שהם הכירו אתכם רק כחברים טובים. אולי זה נשמע קשה ואולי זה יהיה מביך טיפה עבורכם, אבל אל תדאגו יותר מדי בנושא החברות שלכם. חברים קרובים מדי הופכים לעובדים שקשה לנהל. הם גורמים לכך שאחרים יחשבו שיש לכם עובדים מועדפים ויפגעו ביכולת שלכם לנהל ולקבל החלטות קשות לפעמים.

ברגע שתזכו בהערכה ניהולית מכל החברים שלכם, אתם תהיו בדרך הנכונה להצלחה בתפקיד החדש שלכם.

יש לכם טיפים נוספים מנסיונכם?

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

מאיר: אני מקבל טיפול של אסקטמין במשך שנתיים התרופה עבדה טוב.מזה כשבוע אני מתחיל להרגיש שוב תופעות של דיכאון.מבקש...

מיקה: שלום,בת שלי בת 12, גבוהה, שוקלת 55 ק״ג, עם הפרעות קשב. התחילה עם אטנט שהיה מלווה בתופעות של נדודי שינה. החלפנו...

ניר: מעניין אבל חולק עליך בעניין הסיבות למה שתיארת. פחד המוות קיים אצל חלק יותר וחלק פחות אבל אצל יותר ויותר יש רצון...

חיים: הי אני כבר כמה שנים נהנה מאד לקרוא את מאמריך, אבל לאחרונה זה נהייה מאד קשה לקריאה, בגלל כל הסימנים האלו\ה... אני...

Amikam Salant: סקירה מרתקת !! תודה לך ד"ר ירדן לוינסקי על חוכמת החיים שלך !! בהערכה , עמי סלנט

שלומית אלחנני: אנשים חזקים יכולים להרשות לעצמם לפנות שימת לב, זמן, לאחרים - מתוך בחירה. אנשים חזקים שמים לב למה שנחוץ להם לשמר -...

תהילה: שלום וברכה! אני מקלפת את השפתיים כבר מגיל 5 ואני בת 37 מה יכול לעזור לי?????????? תודה!!!!!!!!

דוקטור יארינג: הצלחת לקלוע בכל סעיף, מזלי שאני מצליח לקרוא את הכותרות ולא להכנס לתוך הכתבות בעיתון, אין לי פייס/אינסטה/איכס או...

תגובות

תגובה אחת לרשימה ”איך לנהל את החברים שלך בעבודה“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת אני:

    האמת שגיליתי שלמרות שאני ממש טובה בארגון אני רכה מכדי לנהל אנשים, פשוט עולים לי על הראש כי קשה לי להגיד לא לבקשות ולהיות הרעה,

    אז אני פשוט עובדת לבד וככה הכי כיף לי.

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.