אלטרול (amitriptyline): האם היא תתאים לכם?

אלטרול היא אחת תרופה ממשפחת הטריציקליים ואחת הוותיקות והיעילות בקבוצת התרופות נוגדות החרדה והדיכאון. האם היא תתאים לכם?

אלטרול (amitriptyline) משתייכת למשפחת התרופות הטריציקליות (TCA) ונמצאת בשימוש לטיפול בדיכאון מאז 1961. היא פועלת על-ידי חסימה מתונה יחסית של ספיגה חוזרת של נוראדרנלין וספיגה חוזרת בינונית לסרטונין. בנוסף היא משפיעה על רצפטור להיסטמין וכתוצאה יכולה לגרום לעייפות ותחושת רעב, וכן על רצפטורים לאצטילכולין ולכן יכולה לגרום לתופעות אנטיכולינרגיות (פרטים בהמשך).

האלטרול מאושרת לשימוש בטיפול בדיכאון מאג'ורי, אולם היא בשימוש במגוון מצבים נוספים כמו דיסתימיה, כאבים עצביים, כאבים סומטים, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, הפרעת פאניקה, תסמונת פוסט טראומטית. נוירולוגים, רופאי כאב ורופאי שינה משתמשים בה גם להקלה במצבים נוספים שאינם נפשיים במישרין כמו מיגרנות, טיניטוס, ועוד.

האלטרול נמכרת בארץ, גם תחת השם אלטרולט (Elatrolet) שהיא אותה תרופה בדיוק רק במינון של 10 מ"ג בניגוד לאלטרול (Elatrol) שהוא במינון של 25 מ"ג.

תופעות לוואי של אלטרול / אלטרולט

אנשים שנוטלים תרופות טריציקליות יכולים לסבול מתופעות לוואי שונות. הנפוצות הן תופעות לוואי של מערכת העיכול כמו כאבי בטן, בחילות, יובש בפה, שלשול או עצירות. יש שסובלים מישנוניות, בעיות בשינה ו/או ירידה בחשק המיני.  אין צורך להיבהל – לא כל מי שנוטל אלטרול יסבול מכל התופעות האלה או אפילו מחלקן, ובוודאי שלא באותה חומרה. למעשה, גם אם הן מופיעות לרוב תופעות הלוואי חולפות בתוך שבוע עד שבועיים.

מינון האלטרול יתחיל ב-25 עד 50 מ"ג ליום, וניתן לעלות במינון בהדרגה על פי הנחיות הפסיכיאטר עד 150 מ"ג. במקרים מסויימים ובתנאי השגחה רפואית צמודה אפשר לעלות במינון אפילו עד 300 מ"ג. התרופה מתחילה לרוב להשפיע כעבור שבועיים או שלושה (בטיפול נוגד דיכאון).

זוהי תרופה ותיקה ומוכחת ולכן פסיכיאטרים רבים ממליצים עליה למטופלים שלהם. ישנה גם גירסה חדשה של האלטרול בשם נורטילין שאפשר לנסות אם יש תופעות לוואי עם האלטרול ומצד שני התרופה יעילה ורוצים להמשיך איתה.

כמו בכל התרופות הטריציקליות לא מומלץ לשתות אלכוהול בזמן נטילת אלטרול, ויש להתייעץ עם הפסיכיאטר אם את בהריון או מניקה. מאד לא מומלץ לשנות מינון או להפסיק את הטיפול ללא התייעצות עם פסיכיאטר מומחה.

אז כדאי לקחת תרופה כמו אלטרול?

בסך-הכל מדובר בתרופה טובה, שגם אם שוכחים לקחת אותה מדי פעם לא צפויות תופעות לוואי. כאמור, נדרשים לרוב שבועיים ומעלה כדי להגיע להשפעה מלאה ואם אתם לא מרגישים כלום לאחר 6 שבועות, תתיעצו עם הפסיכיאטר המטפל שלכם. תזכורת: אין בשום פנים להשתמש בתרופה אלטרול או בכל תרופה אחרת ללא המלצה מפורשת מאת רופא בכלל ובענייני נפש מומלץ כי זה יהיה פסיכיאטר או פסיכיאטר מומחה.

אלטרול שייכת למשפחת תרופות ותיקה ומוכחת ולכן פסיכיאטרים רבים ממליצים למטופלים שלהם לנסות אותה

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

אסתי: האם ניתן ליטול אטנט לבעיות קשב וריכוז כשנוטלים קלונקס, האם יש להפסיק את הקלונקס לפני תודה

סני גורדון בר: מבקשת לדעת עבור בת משפחה בחו"ל האם אפשר לקבל קשר לפסיכיאטר ישראלי או דובר עברית בברלין שיכול לתת טיפול...

אור: המטפל מביא את עצמו לטיפול . את החוויות שלו , את הרגישות, החכמת חיים, הנסיון ועוד, לבינה אין את זה . פשוט אין . ...

טולידו רות: ברצוני להפסיק לקחת מירו 30 ופובוקסיל 50. האם הפסקה הדרגתית כלומר לרדת אחרי שש,בועיים לחצי כדור ולאחר מכן לרבע...

אור: לאור מה שאתה כותב, כמטופלת לשעבר אצל פסיכולוגית מדהימה, וכאחת שמשתמשת בAI ליישומים שונים , אני לא חושבת...

נעמה: אנחנו לא "לפעמים" מכירים את הגוף שלנו טוב יותר מכל אחד אחר - אנחנו תמיד מכירים את הגוף שלנו הכי טוב. וחולים לא...

חיים: מאמר מחכים, תודה

אדוה: היי ירדן, האם אתה יכול לתת דוגמאות לאסטרטגיות התמודדות?

תגובות

88 תגובות לרשימה ”אלטרול (amitriptyline): האם היא תתאים לכם?“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת מזל:

    ערב טוב,
    במידה ונתקבל טיפול של אלטרולט 10 מ״ג בגין נוירופתיה
    ולא כנוגד דיכאון, כיצד למעשה ״התרופה יודעת לאן ללכת״ ?!
    והאם היא יכולה להוביל לדיכאון ? עם לקיחת הטיפול השינה חזקה
    ויש תחושת עייפות במהלך היום. הטיפול החל רק מס׳ ימים בודדים.
    האם יש טיפול אחר מומלץ לנוירופתיה ? האם להמשיך לתת צ׳אנס לתרופה ?!
    יש חששות מתופעות הלוואי.
    מותר לנהוג ? מתי מומלץ לקחת ? ומה קורה אם מפסיקים, האם זה יכול לגרום להשלכות אחרות מעבר לכך שכאבי הרגליים והשרירים מהנוירופתיה יחזרו ?
    מתנצלת על אורך השאלה (:
    אשמח לתשובה מורחבת.
    תודה וסופ״ש מבורך ובריא !

  2. מאת ירדן לוינסקי:

    @קארין, התרופה משמשת לדברים נוספים, כולל למיגרנות.

    @ענבר, אפשר לקחת ריטלין, אני מניח שידעת את הרופאים שלך שאת לוקחת את שתיהן. אגב, לחץ בראש יכול להיות קשור גם לריטלין.

    @מזל, התרופה לא יודעת לאן ללכת, היא פועלת על רצפוטורים מסויימים במוח שקשורים גם בנוירופתיה וגם בדיכאון. ניתן לנהוג עם התרופה. מכיוון שאינני נוירולוג, על אלטרנטיבות כדאי שתשאלי נוירולוג

  3. מאת סמדר:

    אני כבר במשך 5 חודשים סובלת מכאבי ראש מטורפים שמלווים בטשטוש בעיניים בחילה וכאבי חזה. הנוירולוג אמר לי להתחיל 10מ"ג כל לילה. ואני שץמרגישה שזה עבר לי קצת לא יותר מידי. ושמנתי מאוד מאוד יש אולי תחליף לתרופה הזאת ומישהו פעם חווה משהו גומה לסימפטומים שלי כי הנוירולוג טוען שכל זה ממתח וחרדה.

  4. מאת בבצה:

    שלום רב! אני לפני בחינות לשכה ועמוסה בחומר לימודי, לפני שנה עשיתי איבחון להפרעות קשב וריכוז ע״י הפסיכולוגית שלי, האיסלאם קבע שאכן יש הפרעה אימפולסיבית ובהמלצתה פניתי לנוירולוג לקבל רטלין וכך היה. משום מה אני מאוד חוששת לקחת את הרטלין(ל4 שעות) ובכל פעם שחייבת לקחת, לוקחת רק כשבעלי בבית, האם יש סכנה ליטול רטלין ולצאת מחוץ לבית? אציין שאני סוהלת גם מחרדות אבל לא מטופלת תרופתית. האם יש קשר בין השניים?(רטלין וחרדות) וחרדה מלקחת רטלין, תודה רבה!

  5. מאת לי:

    ערב טוב דוקטור,
    אני מטופלת מזה כשלוש וחצ שנים באלטרול. התרופה ניתנה לי תחילה בשל כאבי פיסטולה לא מוסברים (אחרי סבל של שנים) במינון נמוך (10 מ״ג), אך עם הזמן המינון עלה הן בשל כאבים והן בשל משברים רגשיים (שעוררו את הכאב). בתקופה מסויימת החלתי לסבול מסחרחורות וטינטון באוזן וזה הוביל להעלאה נוספת במינון וכיום אני נוטלת 75 מ״ג מידי יום.
    שאלתי מתחלקת לשתיים. אני כיום בחודש השישי להריון והשאלה הראשונה שלי היא האם ניתן להניק במקביל לנטילת התרופה.
    השאלה השנייה באה בהמשך לשאלה הראשונה – בעקבות רצוני להניק הוסכם עם הרופא שלי על ניסיון להורדה מבוקרת במינון. כעבור שבוע וחצי של מינון של 62.5 מ״ג ביום, חזר הטנטון באוזניים ועל כן חזרתי למינון של 75 מ״ג, בתקווה שהטנטון יעבור. שאלתי השניה היא אם כן – האם הפחתת המינון והשבתה כעבור שבוע יכולה לגרום נזק לעובר?
    רוב תודות

  6. מאת חגי:

    יש לי כאבי שרירים 3 שנים בחזה ובכתפיים ניסתי הכל…עשיתי את כל הבדיקות הביאו לי אלטרול…זה יעזור????….נ.ב הייתי מרפאת כאב סיטי חזה אולטרסאונד חזה מיפוי עצמות אקו לב פלוס מאמץ וכו וכו

  7. מאת רבקה איפרגן:

    אני בת 41 בהריון שבוע 26, נוטלת ארטרולט 10 מ״ג ליום, למניעת מיגרנה. האם יש סכנה לעובר?

  8. מאת ירדן לוינסקי:

    @חגי, אולי. איני יודע במה אבחנו אותך.

    @רבקה, אנא התקשי למרכז הטרטולוגי (חפשי באינטרנט) והתייעצי איתם.

  9. מאת נינה רם:

    שלום דר'
    אני סובלת זה 4 שנים מעיקצוצים,גירוד,ותחושה של בעירה קשה בעוא ובקרקפת.
    פניתי לניאורולוג שנתן לי אלטרולט.
    בחודשיים הראשונים התרופה מאד עזרה לי {10מג'}.בהמשך חזרו התופעות אך לא ברמה הראשונית. מבחינת תופעות לוואי למעט התנפחות באזור הבטן והאגן בכלל החלטתי לרדת בהדרגה מהתרופה והחלטי להשתמש בתרופה צימחית בשם
    RHODIOLAכמוסות תמצית שורש רודיולה הומלץ ע"י רוקח. לצערי כל התופעות חזרו.
    שאלתי באם מומלצת תרופה אחרת. תודה

  10. מאת ריקי:

    אני בת 65 סובלת מקרוהן וגילו לי לאחרונה פיברומאלגיה ניתן לי הכדור אלטרולט 10 מ"ג לקחתי שבוע ימים את הכדור אחרי ארוחת ערב ובליילה חלמתי חלומות זוועה ושעתיים אחרי לקיחת הכדור הרגשתי רעב בילתי נשלט לאחר שבועיים עליתי במשקל כ- 3 ק"ג . רציתי לדעת האם אלו השפעות של האלטרולט מצפה לתגובתך בהקדם

  11. מאת נורית:

    שאלה :
    עקב רעידות ברגל והתכווצות אצבעות כף הרגל מזה כמה חדשים, קיבלתי מהאורטופד אלטרול 25mg (בדיקות שונות שעשיתי לא הצביעו על שום ממצא שיסביר את התופעה). לטענתו – זוהי תרופה ש׳נותנים בדרכ לטיפול באפילפסיה אך נמצאה עוזרת גם לתופעה שלעיל׳. קראתי כאן על התרופה והופתעתי לראות שימושים שונים. יחד ם זאת היא נראית לי מתאימה לי אז אשמח לנסות אותה. האם עלי להפסיק את נטילת ה פריזמה?

  12. מאת רחל טרגרמן:

    אני כבר למעלה מ-11 שנה סובלת משיהוקים 24 שעות ביממה עשו לי כבר את כל הבדיקות כולל קולונוסקופיה, קסטרוסקופיה בדיקה נורולוגית וכל הבדיקות יצאו תקינות אני לוקחת קלונקס וזה לא עוזר אני מאוד סובלת לא ישנה בלילה זה מעיר אותי מהשינה ואני לו מתפקדת במשך כל היום האם אני יכולה לקחת את הכדור בשם אלטרולט 100 מ"ג אבקש את תשובתכם בנידון כי סובלת מאוד כל כך הרבה שנים ואף רופא לא יודע מה לעשות נייד שלי : 052-4861117 אשמח לתשובתכם המהירה תודה רחל.

  13. מאת לילך:

    אני בת 44 מקבלת קבוע ולבוטרין עקב דכאון. התלוננתי על כאבי ראש שלא פוסקים ורופאת המשפחה רשמה לי בנוסף אלטרולט. קראתי שהוא מתאים בעיקר לטיפול בדכאון ובנוסף מיגרנות. אבל תופעות הלוואי שלו כוללות הרבה דברים שכבר יש לע בעיות שינה, יובש בפה, עייפות. אני חוששת שאם אקח את הטלטרולט יחיפו הסימפוטמים של יובש בפה, עייפות ובעיות שינה. מה עושים? נוסף לכך אני חושבת שיש לי בעיות קשב וריכוז אך לא מאובחנת

  14. מאת שמרית:

    כן !! התופעות לוואיי של ההשמנה עוברות..
    ואת יכולה לעלות למינון של 25 מג ..
    אם זה באמת מחרדות אז מומלץ להעלות את המינון ל50 או יותר (שישפיע גם כנוגד דיכאון או חרדה) ..
    כל התופעות לוואי עוברות..
    ממליצה

  15. מאת שמרית:

    כמובן שהכל בפיקוח ובמעקב של רופא מומחה . פסיכיאטר. או עד 25 אצל הניורולוג

  16. מאת אנונימי 11:

    היי
    אני עברתי חיים קשים מגיל קטן שגרמו לי לחשוב על סיבות לחיי ועל משמעות החיים מאז עקב זאת שלא מצאתי תשובה לכלום החלו אצלי דכאונות והם לא פוסקים כעת זה מצב של דכאונות שבאים בגלל המצב של המשפחה
    השאלה זה אם לקחת תרופות זה מה שיעזור לי לפתור את זה או שפשוט לנסות להתמודד בלי אני מפחד מאוד מהתופעות לוואי

  17. מאת אניה:

    אני רווקה בת 30שמטופלת במתדון וכך גם כבר לפחות שלוש שנים נוטלת אלטרול 25מי'ג-פעמיים ביום,לפני חודש עזבתי על דעת עצמי ולא הבנתי בהתחלה למה אני מרגישה הרגשה משונה שכוללו כאבים ברגליים במיוחד של העצמות שנמצאות למטא ,זה יוצא בדיוק העצם שנמצאת באמצע הרגל למטה ואז לא היה לי שום מושג שאותו כדור גם עוזר לכאביים ,תמיד הידע שלי עליו הייתה מעלה מצב רוח והעיקרי עוזר ומיועד למצבי חרדה ודיקאון ואחרי שלושה שבועות אפילו חוץ ממצב רוח טוב ורגוע כל גם אמור אחרי חודש מקסימום לתת חשק לתפקוד טוב ומה שאפילו קרוב למרץ,שכך גם ממריץ,כמובן אחרי שנזכרתי וחזרתי בשימוש בכדור ,תוך זמן ממש קצר כאבי רגליים כברמכאילו גם לא היו וחזרתי להרגשה רגילה וברורה במצב פיזי או יותר נכון בלי כאבי רגליים,לפני יומיים בבגישה אצל הפסיכיאטר ,הזברתי שכבר מזמן לא מרגישה את עצמי רגועה או שמחה וכל גם שום מרץ או תפקוד אלא הכול בדחוק רק הפוך והוא המליץ בחום וגם אמר. שעושה מצב רוח ,שאדם מרגיש שמח ועוזר כנגד דיכאון אחת כדור לפני שינה וגן עוזר להשתחחרר ועם בעיות שינה או נדודי שינה כבר באותומערב יפאל והסנתי ששניהם ליטול יחד אסור כי הם מנוגדים ורשן לי תרופה ששמה Trazpdil במינון 50מיליגרם ,השאלה שלי מה יותר טוב וגם בהתחשבות למצבי ?כי לפי ההרגשה שלי זה פדוט כדור שינה וגם לא מהסוגים הטובים כי הספקתי לקחת אחת ולישון לא רציתי וגם שימחה או רגועה לחלוטין לא הרגשתי אלא אולי הפוך זה כן כי תפקוד שבדרך כלל כן היה נוכח לפני אז אחרי נטילה של כדור החגש לא היה לי חשק לכלום ולא היה כוח ולא חשק לתפקד במיוחד,תודה על ההקשבה וישמח לתשובה כי זה מלחיץ אותי ועוד דבר ששכחתי לרגע ,אותו פביכיאטר הזמין אותי בלי תור כי לא היה לו פשוט אבל בעוד שבויים ביקש שיגיע ויקבל אותי ולדעת מה מצבי,הבעיה שזה קשה בישבילי וכך גם לגופי במיוחד עם כבר מכדור הראשון עד עכשיו אחרי כמה שעות טובות אני ערה ולא מרגישה בצלחת שלי ואפילו להיתקלח לא הצלחתי,תודה ןכול טוב וסוף שבוע טוב נעים ושקט
    אניה

  18. מאת ‫עדה:

    שלום רב
    אני סובלת ממגרנות ופיברומיאלגיה .
    אני נוטלת ציפלקס במינון נמוך 10 מג כבר שנים רבות.
    בעבר הפסכיאטר הוסיף לי אלטרולט היות וסבלתי יום יום מכאבי ראש.
    אחרי שימוש כשנה הפסקתי ליטול אלטרולט
    והמשכתי רק עם הציפרלקס )בעצת רופא המשפחה )
    כבר שנתיים אני נוטלת רק ציפרלקס.
    לאחרונה שוב חזרו לי כאבי ראש מידי יום המשגעים אותי… האם לחזןר לאלטרולט.
    האם שתי התרופות ביחד זה לא מסיק ?
    אשמח לתשובה ?
    בברכה עדה

  19. מאת ירדן לוינסקי:

    @עדה, כדאי להתייעץ בנושא שינוי תרופות ומינון תרופות עם רופא שמכיר את התיק הרפואי שלך.

  20. מאת מירב:

    עקב נוירופתיה בכפות רגליים הומלץ לי ליטול אתטרולט. האם תמיד תהיה עלייה במשקל? אגירת נוזלים? והאם התרופה אינה פוגעת בעירנות וניתן להמשיך לעבוד ולהתעמל באותו קצב? ( הרבה)
    כמו כן אני שנים לוקחת לפני השינה אמביאן 6.25 האם אין בכך בעיה לקחת גם וגם?

  21. מאת דן:

    אני סובל ממיגרנה כאבי ראש כרוניים חרדה ודיכאון קיבלתי טיפול באלטרולט 10 מ"ג
    רציתי לשאול מתי מעלים מינון וכמה צריך כדי שישפיע גם על הדיכאון והחרדה מרגיש ש10 לא מספיק ואני בסך הכל בהתחלת הטיפול שבוע בערך

  22. מאת טל בנעים:

    שלום אני סובל מספר חודשים מכאבי ראש חזקים למרות שכל הבדיקות תקינות הרופא נתן לי אלטרולט עד אז שתיתי לוריון וואבאן לקחתי בערב כדור ולמחרת בעבודה היו לי כאבים איויימים אני חייב לומר שבבוקר מההרגל לקחתי גם ואבן האם להמשיך

  23. מאת ג’ון:

    טופלתי 10 שנים בציפרמיל כנגד דיכאון מז׳ורי , הפסיק לעבוד וחוויתי אפיזודה דיכאונית , עברתי לציפרלקס + אדרונקס ללא הטבה משמעותית … האם יתכן יתרון /הקלה בשימוש באלטרול ? (כל משפחת הפרזאק לא עזרה לי ) .

  24. מאת ירדן לוינסקי:

    @ג'ון, תאורטית זו אופציה טיפולית רלוונטית, אבל כדאי שתשאל רופא בצורה מסודרת

  25. מאת אילת:

    שלום לפני כשלושה שבועות התחלתי לקחת אלרולט לטיפול במיגרנות. ומזה שבוע שאני במינון היעד 20מ״ג. מרגישה עייפות נוראית במהלך היום (למרות שכעצת הרופאה לוקחת את הכדורים בלילה לפני השינה). האם גם זו תופעת לוואי של הכדור שחולפת?

  26. מאת אילת:

    ושאלה נוספת, האם תחושת דכדוך שגם היא להערכתי החלה במקביל לנטילת התרופה, עשויה לחלוף גם כן?

  27. מאת שרית בסלו:

    הי אני סבלתי שניםםם ממגרנות נוראיות שום כדור כבר לא השפיע עליי …וממש סבלתי זו מגרנה פעמים בחודש שתפס אותי כל פעם לשבוע ימים ללא מנוחה הלכתי לנירולוג דרשתי m.r.i כי הייתי בטוחה שיש לי משהו בראש .ממש פחדתי
    והוא נתן לי את הכדורים האלה אלטרול והתחלתי לפניי 4 חודשים והפלא ופלא אין יותר כאביי ראש כל יום בערב כדור צהוב לפניי השינה ממליצה מאוד למי שסובלת ממיגרנות זה עזר לי מאוד ואני ממשיכה אם הכדורים חצי שנה

  28. מאת קובי:

    קיבלתי תרופה כזאת בשם trampoline מותר לקחת את זה עם יש הפרעות קצב לב ?

  29. מאת קובי:

    סליחה trepiline

  30. מאת רואד:

    יש לי כאב ראש משנה וזה מחמיר רוב הכאב במצח ויורד על עיניים בגם בכל הראש ct mri הכל תקין הכאב יום יומי לוחץ 24 שעות שינה לא סדירה הרופה נתן לי אלטרול 25מ"ג ליום האם תתאים הוא אומר שזה tension headeche

  31. מאת שמעון בן עטר:

    הי אני בגיל 24 הרופא המליץ לי לקחת את הכדור אלטרולט שיעזור לי לכאבי ראש במינון של 10 מ״ג. רציתי לדעת אם הכדור יעלה אותי במשקל או שזה גורם לרעב ואז יש עליה במשקל

  32. מאת עזרא:

    שלום רב . הינני סכיזופרן אבל ההגדרה של הנפש שלי היא סכיזופרניה אבל יש לי המון הפרעות של ביזבוזים לאחרים כגון( מתנות הזמנות אוכל לאנשים מימיסעדות קניות של מוצרים יקרים לחברים אי שליטה על ביזבוזים ופטפטנות שאני במצב של היי
    בנוסף אני סובל ביחד עם בסכיזופרניה בדיכאון כי התרופות האנטי פסיכוטיות שאני לוקח מעציבות אותי וביום יום אני יציב עם תוספת של קומצרטה . לדיכאון אני לוקח ציפרלקס 10 והתחלתי עם איקסל וכפי שהייה פעם האיקסל עוזר לי אבל תקופה של חודשים וזהו אני מרגיש רק חוסר פחד ולחץ רק בגלל הציפרלקס . האלטרול עשה לי טוב אבל לא יותר מזה 25 בילעדייו אני קם בבוקר כמו איש זקן ולוקח לי להבין ולהרגיש שאני בעולם רק אחריי שעה וחצי . השאלה שלי היא עם שווה לקחת אלטרול בליילה במקום האיקסל מיכייון שהוא מייבש ת'פה אני פוחד לא יכולתי להכניס אוכל כשלקחתי אותו אבל הוא היחיד שעזר לי לכאביי ראש ומועקות מאוד מאוד חזקות ולגב יש לי בגב קיבוע של שניימסר ברגים וכאב עיצבי כל עוד אני עם האנטי פסיכוטיות אני אדם אמיתי נורמלי וגנטלמן . אז מה עדיף 10 ציפרלקס עם איקסל או עם אלטרול ?

  33. מאת אירה:

    היי שרית. גם אני בדיוק כמוך. רק סובלת 8 שנים מכאבי ראש.
    והיום הנוירולוגית רשמה לי אלטרוליט. פשוט קוראת כאן כלכך הרבה תופעות לוואי מפחידות. גם לך היו תופעות מוזרות?

  34. מאת חיי תחלום:

    גם אני לקחתי 10 שנים צפרמיל והפסיק לעבוד וכבר 3 שנים אני במצב על הפנים לקחתי המון תרופות וכלום לא עזר לפני שבועים התחלתי אלטרול 25 וכיום אני על 150 בנוסף לזה מקבל גאודון 160 וגלטרול 600 .

  35. מאת שרה שמיאן:

    שלום,האם מותר לשתות את כדור האמיטריפטילין 10 מ"ל,אם עברתי השתלת קוצב לב לפני חודשיים?

  36. מאת מיה:

    לקחתי אלטרולט שבועיים, קודם לכן לקחתי למיקטל שבועיים, בגלל מיגרנות קשות. לאחרונה החלו לי כאבים בצוואר וגם במפרקים ברגליים, יכול להיות שזה תופאות לוואי של אחד מהם? או שכדאי לי לעשות סיטי צוואר? עשיתי אולטרסאונד והכל היה תקין.

  37. מאת יוסי:

    שלום רב, לבן שלי בן 9 יש קשיים עם הגעה לבית ספר, רופא פסיכיאטר רשם לו את האלטרולט 10 בבוקר ו 20 בערב, השאלה אם זה טיפול נכון / מקובל, קראתי שלא נותנים את התרופה הזו לילדים מתחת לגיל 12, אשמח לתשובה כי אני ממש לא יודע מה לעשות.

  38. מאת ורד:

    ברצוני לדעת עם בן אדם שמשתמש בקנאביס יכול לקחת אלטרולט?

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.