טיפול נפשי באינטרנט: זה קורה

מי שעוקב אחרי האתר הזה בשנים האחרונות יודע שאחד התחומים שאני עוסק בהם הוא החיבור בין טכנולוגיה לנפש (זה אפילו מופיע בכותרת). אני דווקא התחלתי בצד של הטכנולוגיה, כשעבדתי בחברות אינטרנט על אפיון ובניית אתרים שונים, כמנהל מחלקת מחקר.

כשהתחלתי את ההתמחות בפסיכיאטריה נטשתי את העבודה "הטכנולוגית" אבל התקרבתי יותר לצד הפסיכולוגי והפרקטיקה הפסיכיאטרית של העניין. ביומיום אני עוסק בטיפול בהפרעות הנובעות מהחיים במאה העשרים ואחת כמו חרדה, בעיות קשב וריכוז, טראומה ודיכאון. מעבר לכך בשנים האחרונות אני עוסק בהבנה של התהליכים הנפשיים שמתרחשים ומושפעים על ידי טכנולוגיות שונות, ומצד שני בפרקטיקה – איך משתמשים בטכנולוגיה כדי לשפר את הטיפול הנפשי.

במוסף סוף השבוע של עיתון הארץ שיגיע לדוכני העיתונים מחר, תהופיע כתבה בנושא טיפול פסיכיאטרי ופסיכולוגי באמצעות האינטרנט. (לינק לכתבה). רוני גלבפיש ויובל סער ראיינו אנשים שונים שעוסקים בתחום (כולל אותי), ואני בטוח שהכתבה תיתן לכם הצצה לתחום שמתפתח במהירות ועתיד להשפיע כמובן בצורה משמעותית על עולם הפסיכיאטריה והפסיכולוגיה.

בעולם וגם בארץ נעשים טיפולים מעניינים ומרשימים באמצעות האינטרנט, ולרוב התוצאות מרשימות ביותר.

הטיפול הזה יכול להיות אמצעי טיפולי בודד או כהשלמה לטיפול פנים אל פנים, ובכל מקרה הוא מאפשר מיצוי רעיונות חדשים, תוך כדי התגברות על מגבלות של מקום ואפילו של זמן שאפיינו מסגרות טיפול קודמות. כמו כל דבר חדש, יש בו תהליך של למידה שיאפשר לנו לזהות מתי האמצעים האלו טובים יותר, לאיזה מטופלים הוא מתאים ולאיזה מקרים הוא לא כל כך יעיל.

בנתיים, התקשרו אלי מערוץ 10, וביקשו ממני להשתתף מחר (4 בדצמבר) בתוכנית הבוקר של הערוץ לדיון בנושא הכתבה. התחקירנית אמרה שזה יהיה לפני שמונה בבוקר. אם יזדמן לכם לצפות בערוץ, אני מקווה שנאמר שם דברים אינטיליגנטים.

בעולם וגם בארץ נעשים טיפולים מעניינים ומרשימים באמצעות האינטרנט, ולרוב התוצאות מרשימות ביותר

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

מאיר: אני מקבל טיפול של אסקטמין במשך שנתיים התרופה עבדה טוב.מזה כשבוע אני מתחיל להרגיש שוב תופעות של דיכאון.מבקש...

מיקה: שלום,בת שלי בת 12, גבוהה, שוקלת 55 ק״ג, עם הפרעות קשב. התחילה עם אטנט שהיה מלווה בתופעות של נדודי שינה. החלפנו...

ניר: מעניין אבל חולק עליך בעניין הסיבות למה שתיארת. פחד המוות קיים אצל חלק יותר וחלק פחות אבל אצל יותר ויותר יש רצון...

חיים: הי אני כבר כמה שנים נהנה מאד לקרוא את מאמריך, אבל לאחרונה זה נהייה מאד קשה לקריאה, בגלל כל הסימנים האלו\ה... אני...

Amikam Salant: סקירה מרתקת !! תודה לך ד"ר ירדן לוינסקי על חוכמת החיים שלך !! בהערכה , עמי סלנט

שלומית אלחנני: אנשים חזקים יכולים להרשות לעצמם לפנות שימת לב, זמן, לאחרים - מתוך בחירה. אנשים חזקים שמים לב למה שנחוץ להם לשמר -...

תהילה: שלום וברכה! אני מקלפת את השפתיים כבר מגיל 5 ואני בת 37 מה יכול לעזור לי?????????? תודה!!!!!!!!

דוקטור יארינג: הצלחת לקלוע בכל סעיף, מזלי שאני מצליח לקרוא את הכותרות ולא להכנס לתוך הכתבות בעיתון, אין לי פייס/אינסטה/איכס או...

תגובות

2 תגובות לרשימה ”טיפול נפשי באינטרנט: זה קורה“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת יעל א:

    לצערי החמצתי את הראיון אך נהנתי מאוד לקרא את הכתבה .
    כמטפלת CBT (שהיא גם חיית אינטרנט) אני מוצאת כי יש מקרים שבהם שילוב של עזרי מדיה כמו SMS ושיחות וידאו מסייעים מאוד בטיפול התנהגותי בכפייתיות למשל או במקרים בהם קשר מחוץ לסטינג הקבוע מהווה תמריץ להנעה.

  2. מאת האורגניזם:

    כתבה מרתקת. קראתי את כולה. במיוחד תפס אותי שנכתב שם שהיעלמות של מטופל היא טראומטית למטפל. מישהו אפילו השתמש במילה "מאוד כואב". אני תוהה למה זה כל כך טראומטי. האם גם לרופאים או מטפלים אחרים היעלמות של מטופל היא כל כך קשה? מעניין.

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.