נגמר. מתחיל.

אחת מהקלישאות הכי חבוטות היא 'סוף זו התחלה חדשה'. ראשית, כי סוף הוא לא תמיד התחלה ושנית, כי יש אמת בכל קלישאה. אני עוזב משהו מוכר. אני מתחיל משהו חדש.

אני עוזב

אני עוזב את בית החולים שיבא אחרי 12 שנה. בבית החולים עשיתי את שנת הסטאז', עברתי עוד 4.5 שנים של התמחות והמשכתי בתפקידים שונים כפסיכיאטר מומחה. עבדתי במחלקות פתוחות וסגורות אבל בעיקר בעבודת מרפאה. עבדתי במרפאה הכללית ובמרפאת 'בני ברק' בזמן ההתמחות שלי וכשזו הסתיימה, עברתי לעבוד במרפאה שמטפלת בנכי משרד הבטחון. במקביל עזרתי להקים שתי מרפאות בערים אלעד וקריית ספר ועמדתי בראשן במשך כמעט חמש שנים, ודחפתי להקמת שירות טלהפסיכיאטריה במסגרת בית החולים.

אני עוזב מאחורי אנשים שאהבתי לעבוד איתם ואני אתגעגע לנוכחות שלהם, לידע שלהם, לידיעה שאם יש לי קושי או בעיה שקשה לי לפתור הם נמצאים שם כדי לעזור לי. זכיתי לעבוד עם קבוצה של אנשים שחיה ונושמת את תחום בריאות הנפש, שחושבת איך אפשר לעזור לאנשים להרגיש יותר טוב ולחיות יותר טוב, שמנסה לסייע לאנשים רבים, רבים מדי, להתמודד עם הקשיים שהם עומדים בפניהם. מהאנשים האלו, פסיכיאטרים ופסיכולוגים (וכמובן פסיכיאטריות ופסיכולוגיות), עובדות סוציאליות ואחיות, וגם ממזכירות וכוחות עזר למדתי מהי חמלה ומהי הכרת תודה, פגשתי כאב וסבל ויאוש וגם הקלה ושמחה. אבל יותר מכל למדתי מהי ענווה. למדתי להבין שהתפקיד שלנו הוא לנסות ולעזור, ולזכור תמיד שאנחנו שם בשביל המטופלים ובשביל המשפחות שלהם, אבל אנחנו לא אלוהים ולא קוסמים ויש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים ולא יכולים לשנות. אנחנו יכולים לנסות לעזור למישהו פסיכוטי או לנסות למנוע אבדנות, אנחנו יכולים להקשיב למישהו שקרוב שלו נפטר או למישהו שנפגע בקרב אבל לא תמיד אנחנו יכולים למנוע או לפתור את הבעיות שלהם. אני חושב שכולנו צריכים לזכור את זה כשאנו באים בבוקר לעבודה שלנו.

שיבא היה הבית המקצועי שלי מאז שקיבלתי את רשיון הרופא שלי אבל יש זמן שבו אדם מבין שצריך לעשות שינוי. השינוי האישי שלי מגיע בזמן של שינוי היסטורי במערכת בריאות הנפש של מדינת ישראל. באמצע 2015 האחריות לשירותי הרפואה הנפשית בקהילה תעבור מהמדינה לקופות החולים. עבור מי שלא יודע, עד היום קופות החולים בכלל לא היו חייבות לתת טיפול נפשי למבוטחים, לא להעסיק פסיכיאטרים או פסיכולוגים ולכן חלק גדול מהשירותים הללו ניתן דרך שירותי הביטוח המשלים (כלומר בתשלום). כל קופת חולים מפתחת וריאציה שלה לדרך הטובה ביותר שתאפשר לה לתת שירותי בריאות נפש למבוטחים שלה. כולן עסוקות עכשיו בבניית מערכים ומרפאות, התווית נהלים וגיוס עובדים. לכולן יש תוכניות וחלומות אבל אף אחד לא באמת יודע מה הולך להיות.

אני מתחיל

הרפורמה בבריאות הנפש היא הזדמנות בסדר גודל של once in a lifetime. היא הזדמנות לשפר בצורה מהותית את שירותי בריאות הנפש שניתנים לאזרחי מדינת ישראל, לבצע אינטגרציה שלהם לשאר שירותי הבריאות ובסופו של דבר גם להשפיע על דברים שלא נכללים ברפורמה, כמו בתי החולים הפסיכיאטרים ושירותי השיקום. יש לרפורמה השלכות אורכיות ורוחביות על מקצועות כמו פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית, על תפקיד הרופא ועל מסגרות הטיפול ועל מה לא.. אנחנו יודעים אולי מה אנחנו חושבים שיקרה ברפורמה, אבל האמת היא שאין לנו מושג מה יהיו תוצאותיה. אנחנו רק יכולים לנסות ולעצב אותה כפי שאנו רוצים שהיא תהיה.

זו גם הזדמנות אישית בשבילי

בחודש אפריל אני מתחיל לעבוד בשירותי בריאות כללית בתפקיד של פסיכיאטר מחוזי במחוז דן-פ"ת, ואני אהיה שותף לבניית מערך בריאות הנפש החדש בקהילה. אני מקווה שאוכל להביא את הידע שצברתי לידי ביטוי ואת הרעיונות שלי לידי מימוש. לישם רעיונות חדשים ונסיון מהעבר, לשלב טלהפסיכיאטריה עם מפגשי מטפל מטופל קלאסיים, להפגיש את רופאי המשפחה והרופאים המקצועיים עם עולם הפסיכיאטריה כחלק אינטגרלי מהעבודה שלהם. בקיצור, ליצור דברים חדשים. אני מאמין שתהיה לי הזדמנות טובה לעשות את זה. בנוסף, ביקשתי שחלק מהעבודה שלי (לפחות בהתחלה) תהיה עבודה קלינית, כלומר עבודה עם מטופלים. אני מאמין שרופא צריך גם אם הוא מנהל בכיר יותר או פחות במערכת הבריאות לגעת בעבודת השטח כדי לזכור מאיפה הוא בא ולמה הוא נמצא שם. אני מאחל לעצמי שלעולם לא אשכח.

נגמר. מתחיל.

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

כ.ד.ז: מגיע הרגע שאין ברירה אי אפשר לבד תודה על החיזוק

מזל ר.: נושא מעניין. אני לא יודעת מה הייתי עושה אם הייתי במצב כזה. אבל אני מכירה הרבה מתמודדי נפש שההתמודדות שלהם...

אסתי: האם ניתן ליטול אטנט לבעיות קשב וריכוז כשנוטלים קלונקס, האם יש להפסיק את הקלונקס לפני תודה

סני גורדון בר: מבקשת לדעת עבור בת משפחה בחו"ל האם אפשר לקבל קשר לפסיכיאטר ישראלי או דובר עברית בברלין שיכול לתת טיפול...

אור: המטפל מביא את עצמו לטיפול . את החוויות שלו , את הרגישות, החכמת חיים, הנסיון ועוד, לבינה אין את זה . פשוט אין . ...

טולידו רות: ברצוני להפסיק לקחת מירו 30 ופובוקסיל 50. האם הפסקה הדרגתית כלומר לרדת אחרי שש,בועיים לחצי כדור ולאחר מכן לרבע...

אור: לאור מה שאתה כותב, כמטופלת לשעבר אצל פסיכולוגית מדהימה, וכאחת שמשתמשת בAI ליישומים שונים , אני לא חושבת...

נעמה: אנחנו לא "לפעמים" מכירים את הגוף שלנו טוב יותר מכל אחד אחר - אנחנו תמיד מכירים את הגוף שלנו הכי טוב. וחולים לא...

תגובות

13 תגובות לרשימה ”נגמר. מתחיל.“, בסדר כרונולוגי. ניתן להוסיף תגובות בהמשך העמוד.

  1. מאת אורי גורן:

    בהצלחה! תפקיד מאתגר, אבל זה אכן הזדמנות ואתגר משמעותי!

  2. מאת אתי מרקוביץ:

    בהצלחה. בהחלט התחלה חדשה

  3. מאת נועם לסטר:

    בהצלחה

  4. מאת טל טבקמן:

    איזה יופי של מקום להתפתח. בהצלחה! 🙂

  5. מאת דבורית:

    בהצלחה רבתי

  6. מאת קוראת:

    בהצלחה בתפקיד החדש. נהנית לקרוא את המאמרים שלך, ומפיקה מהם הרבה. מקווה שתמשיך לכתוב….

  7. מאת איילת:

    בהצלחה רבה! קופ"ח כללית מקבלת איש מקצוע ראוי מאד לתפקיד. אני בטוחה שתעשה חייל ושמטופלי המחוז בידים טובות

  8. מאת liorag:

    בהצלחה ירדן.. נמשיך לעקוב

  9. מאת מ:

    הפסד גדול לתל השומר

  10. מאת מיכל.:

    הי ירדן, אני עוברת כאן לעיתים נדירות ושמחה לראות ששוב נקלעתי לכאן בעיתוי מתאים, גם אם באיחור של מספר ימים: אני עוד זוכרת את ברכת הסטאז' ששלחתי לך בזמנו, ודי מדהים לחשוב על כך שחלפו מאז שתים-עשרה שנים, אבל אם על סף ההתחלה החדשה אתה מסכם ומספר, קודם כל, שבזמן החולף למדת חמלה, והכרת תודה, וענווה, מהן, נראה לי די ברור שצמחת בזמן הזה להיות רופא משובח (ואם יורשה לי, מהזן שלא רואים מספיק במחוזותנו). שיהיה בהצלחה גם ההמשך.

  11. מאת ירדן לוינסקי:

    תודה לכולם!

  12. מאת אורי ב.:

    קראתי את העדכון הזה קצת באיחור.
    נשמע תפקיד מדהים. כל הכבוד על ההחלטה להמשיך לטפל.

  13. מאת נעמה:

    בהצלחה!
    שיהיה מעניין, מספק ומשמעותי.

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.